ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بهرام عین اللهی  با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: 

از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

عین اللهی گفت: برنامه سلامت خانواده در جهت پزشکی پیشگیری محور فعالیت می‌کند و امیدواریم به سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی انتقال دهیم.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور تصریح کرد: می‌توانیم تجربیات خود را در حوزه آموزش، گردشگری سلامت، استفاده از مراکز تحقیقاتی و بهداشت به کشورهای منطقه مدیترانه شرقی منتقل کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان‌های جهانی باید اعتبار در میان مردم پیدا کرده و به حرف‌های خود عمل کنند؛ در غزه متاسفانه فقط حرف دیده‌ایم و عمل ندیده‌ایم.

عین اللهی با بیان اینکه در غزه مشکلات فقر و قحطی وجود دارد، تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید کار عملیاتی کند.

وی به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کارکنان سلامت روزانه به من مراجعه می‌کنند و داوطلب اعزام به غزه برای ارایه کمک های درمانی و دارویی به فلسطینیان هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر روند کنونی ادامه یابد، باید تشکیلات جدیدتری ایجاد شود تا با همکاری کشورهای منطقه مشکلات حل شود.

وی یادآور شد: در مدیترانه شرقی بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و فقر وجود دارد که باید با همکاری همه سلامت منطقه ایجاد شود.

عین اللهی افزود: هنوز برخی کشورهای منطقه با بیماری های واگیردار همچون مالاریا درگیر هستند و ما باید با همکاری سایر کشورها به ریشه کنی این بیماری‌ها کمک کنیم.

همکاری با کشورهای منطقه، سیاست دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت گفت: سیاست دولت سیزدهم همکاری با کشورهای منطقه است و ایران با تمام زیرساخت‌ها، پزشکان و مراکز تحقیقاتی آمادگی همکاری داشته و بسیاری از کشورهای منطقه را آموزش می دهد ابتلا به بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر کاهشی شود.

حنان حسن بلخی مدیر جدید منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار گفت:  ۲۲ کشور عضو مدیترانه شرقی هستند، باید بتوانیم شرایط همکاری با کشورهای عضو را فراهم کنیم.

وی با اظهار اینکه از بسیاری علوم پایه و توانایی ایران تحت تاثیر قرار گرفتم، اظهار داشت: در زمینه سلامت و بهداشت کارهای بزرگی انجام شده است و چون بیماری هیچ مرزی نمی شناسد، ضرورت دارد تجربیات ایران در زمینه پیشگیری به کشورهای منطقه منتقل شود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید