ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

فهرست بهترین رشته های تجربی در کانادا را براساس عوامل مختلفی مثل تنوع رشته‌ها، میزان درآمد و فرصت‌های شغلی.

1- جراح (Surgeon)

اولین نام در فهرست بهترین رشته های تجربی در کانادا جراحی است؛ به‌دلیل درآمد بسیار بالای آن. جراحی شاخه‌های بسیار مختلفی دارد؛ بنابراین حوزه کاری جراحان هم باتوجه به نوع تخصصشان فرق می‌کند.

جراحان مختلف، آسیب‌های موجود در استخوان‌ها، بافت‌ها یا ارگان‌ها را درمان می‌کنند. جراحی می‌تواند عمومی باشد که در این‌صورت وضعیت کلی بدن بهبود می‌یابد یا ممکن است تخصصی باشد که آن‌گاه پزشک، وظیفه درمان بخش خاصی از بدن مثل مغز یا قلب را برعهده خواهد داشت.

متوسط درآمد سالیانه جراحان در کانادا ۲۵۷۶۸۷ دلار است؛ اما برای برخی از مشاغل مرتبط با جراحی مثل جراحی مغز و اعصاب، کاردیولوژی و جراحی ارتوپدی درآمدهای بیشتری هم وجود دارد.

2- دندان‌پزشک (Dentist)

کار دندان‌پزشک‌ها به‌طور کلی حفظ سلامت دهان و دندان و درمان آسیب‌های وارده است؛ اما باتوجه به تخصص‌های مختلف دندان‌پزشکی، حوزه‌هایی مثل دندان، لثه و دهان را دربرمی‌گیرد.

دندان‌پزشک‌ها درصورت داشتن تخصص لازم، کار جراحی دهان و دندان را هم انجام می‌دهند؛ مثل کشیدن دندان یا اصلاح نواقص دندان. مسلما درآمد جراحان دندان‌پزشکی از سایر مشاغل آن بالاتر است.

متوسط درآمد سالیانه دندان‌پزشک‌ها در کانادا حدود ۱۷۶۷۶۳ دلار است و به همین دلیل، تحصیل دندانپزشکی در کانادا یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها خواهد بود.
۳- دام‌پزشک (Veterinarian)

دام‌پزشک‌ها همانطور که از نامشان پیداست، وظیفه تشخیص و درمان بیماری‌های حیوانات را برعهده دارند. آن‌ها چک‌آپ‌های روزمره را انجام می‌دهند، دارو تجویز می‌کنند، آزمایش و درصورت نیاز جراحی می‌کنند.

این شغل تشخیص و درمان بیماری‌های طیف وسیعی از حیوانات، از حیوانات خانگی گرفته تا دام و طیور را شامل می‌شود که هرکدام تخصص خودشان را دارند.

میانگین درآمد سالیانه دامپزشکان در کانادا حدود ۹۴۷۲۰ دلار است.

۴- پرستار رسمی (Registered Nurse)

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا که فرصت‌های شغلی زیادی هم در این کشور دارد، پرستار رسمی است. نام شغل پرستار رسمی تقریبا هرساله در فهرست مشاغل پرتقاضا در کانادا دیده می‌شود.

این پرستاران تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده، شکاف‌های موجود در سیستم سلامت و درمان را پر می‌کنند و در تمامی حوزه‌های درمانی به بیماران کمک کرده و از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

پرستاران رسمی در بیمارستان‌ها، مطب دکترها، کلینیک‌ها، مدارس، ادارات دولتی، خانه‌های سالمندان، سرای محله‌ها و بسیاری اماکن دیگر کار می‌کنند و نقشی حیاتی در حفظ زندگی مردم و ارائه خدمات روزمره به آن‌ها دارند.

برای اینکه بتوانید به‌عنوان یک پرستار رسمی یا همان RN در کانادا کار کنید، باید به‌مدت چهار سال در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه کانادایی یا یک موسسه خارجی معتبر و پذیرفته‌شده تحصیل کنید.

تخصص‌هایی که پرستاران می‌توانند زمینه‌های کاریشان را ازبین آن‌ها انتخاب کنند، عبارتند از: جراحی، مامایی، روان‌درمانگری، اطفال، خدمات اجتماعی، سلامت کاری، اورژانس، بازپروری، تومورشناسی و بسیاری زمینه‌های دیگر.

برای تبدیل شدن به پرستار رسمی باید آزمون NCLEX-RN یا همان آزمون پروانه شورای ملی (National Council License Examination) را با موفقیت بگذرانید.

طبق آمار سایت nationwidevisas از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ کانادا با کمبود شدید پرستار مواجه است و فرصت‌های شغلی زیادی در این زمینه برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

پرستاران رسمی، میانگین درآمد سالیانه‌ای برابر با ۷۳۸۹۰ دلار دارند که برابر است با ۳۷.۸۹ دلار در ساعت؛ البته پرستاران رسمی باسابقه، سالیانه تا ۸۳۶۲۶ دلار هم دریافت می‌کنند.

۵- متخصص امور اداری پزشکی (Medical Administration Specialist)

تعیین زمان جلسات درمانی، وارد کردن گزارش‌های درمانی، ارسال بیمه درمانی و بررسی تاریخ اتمام آن و سایر فرم‌های مطالبه، سفارش منابع و مدیریت موجودی‌ها تنها گوشه‌ای از وظایف متخصص امور اداری پزشکی است.

از دیگر مشاغل مربوط به این عنوان کاری می‌توان به پذیرش پزشکی، منشی پزشکی، دستیار امور اداری پزشکی و کارمند واحد سلامت اشاره کرد.

علی‌رغم اینکه دستمزد متخصص امور اداری پزشکی در ایالات و مناطق مختلف کانادا متفاوت است، اما به‌طور کلی متوسط حقوق چنین شغلی در این کشور ۴۴۰۲۱ دلار در سال یا به‌عبارتی ۲۲.۵۷ دلار در ساعت است؛ اما بالاترین جایگاه‌های شغلی در این زمینه تا ۵۳۱۷۰ دلار در سال هم دریافت می‌کنند.
۶- فیزیوتراپ (Physiotherapist)

بنابر اعلام موسسه فیزیوتراپی کانادا (Canadian Physiotherapy Association) یا همان CPA، کسانی که می‌خواهند در این کشور به کار فیزیوتراپی مشغول شوند، برای اینکه بتوانند دروس سطح ورودی کارشناسی ارشد را بگذرانند، باید مدرک کارشناسی داشته باشند که معادل است با گذراندن بیشتر از ۱۰۰ ساعت در محیط‌های کلینیکی. درضمن فیزیوتراپی به تاییدیه ایالتی نیز نیاز دارد.

محیط‌های مختلفی برای کار فیزیوتراپی مناسب هستند؛ ازجمله بیمارستان‌های بازپروری، کلینیک‌های خصوصی، مراکز خدمات اجتماعی، خانه‌های سالمندان و مدارس. درضمن از سال ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۸ فرصت‌های شغلی جدیدی برای جویندگان کار فیزیوتراپی در کانادا ایجاد می‌شود.

میانگین درآمد سالیانه فیزیوتراپ‌ها در کانادا بین ۳۵۰۰۰ الی ۴۸۵۰۰ دلار متغیر است.
۷- کار درمانگر (Occupational Therapist)

حداقل دوران تحصیل برای تبدیل شدن به یک کار درمانگر (OT) در کانادا چهار سال است که فارغ‌التحصیل پس از آن مدرک کارشناسی دریافت می‌کند؛ البته فرد باید حداقل ۱۰۰۰ ساعت کارورزی هم بگذراند. پس از گذراندن دوره تحصیلی کاردرمانی می‌توانید به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید یا به کار مشغول شوید.

دانش‌آموختگان رشته کاردرمانی در همه ایالات کانادا به‌جز کبک (Quebec) برای دریافت پروانه کار باید امتحان گواهی کار درمانگری ملی (National Occupational Therapy Certificate Exam) یا همان NOTCE را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

کار درمانگرها به‌طور متوسط در سال ۷۸۰۲۵ دلار درآمد دارند که کمترین آن از ۷۱۰۵۸ دلار در سال شروع می‌شود.
۸- مدیریت اطلاعات سلامت (Health Information Management)

مدیر اطلاعات سلامت، داده‌های بالینی و اطلاعات جمعیت‌شناختی مرتبط را از پرونده‌های بیماران جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند، بیماری‌ها را کدگذاری می‌کند و آن‌گاه داده‌ها را تحلیل می‌کند.

علاوه بر این مدیران اطلاعات سلامت، سیستم‌های اطلاعاتی را اداره می‌کنند تا بتوانند داده‌ها را مدیریت کرده و شاخص‌هایی را برای طبقه‌بندی سیستم‌ها به‌دست بیاورند. بنابراین مدیریت اطلاعات سلامت در فهرست بهترین رشته های تجربی در کانادا جزو مشاغل اداری محسوب می‌شود.

این افراد باید دوره دوساله کالج را در همین رشته بگذرانند تا برای شرکت در آزمون گواهی ملی موسسه مدیریت اطلاعات سلامت کانادا (Canadian Health Information Management Association) واجد صلاحیت شوند. تنها درصورت قبولی در این آزمون است که مجوز کار به چنین افرادی داده می‌شود.

طبق آمارها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ فرصت‌های شغلی جدیدی در این زمینه پیش‌روی فارغ‌التحصیلان قرار خواهد گرفت.

میانگین حقوق مدیران اطلاعات سلامت از ۵۲۰۰۲ دلار در سال شروع می‌شود و به ۹۷۷۹۵ دلار هم می‌رسد؛ اما میانگین درآمد سالیانه‌شان ۶۲۶۱۵ دلار و میانگین درآمدشان به‌ازای هر ساعت ۳۲۱۱ دلار برآورد شده است
۹- پزشک داروساز (Pharmacist)

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا داروسازی است. پزشک داروساز، داروها را براساس نسخه تجویز شده پزشک توزیع می‌کند؛ به بیماران درباره نحوه مصرف این داروها مشاوره می‌دهد و بیماران را از عوارض جانبی داروها آگاه می‌کند.

متوسط حقوق سالیانه داروسازها در کانادا ۱۰۱۶۲۰ دلار است که همین امر آن را به یکی از پردرآمدترین رشته های تجربی در کانادا تبدیل کرده است. بیشترین درآمد سالیانه داروسازها ۱۱۰۱۷۱ دلار برآورد شده است.
۱۰- تکنیسین داروخانه (Pharmacy Technician)

تکنسین‌های داروخانه معمولا در خود داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها یا مراکز درمانی کار می‌کنند. کار آن‌ها تحت نظارت داروسازها بوده و این افراد وظایف متعددی دارند؛ ازجمله ثبت سابقه بیماران، آماده کردن داروها و کمک به بیماران در امور دارویی.

بسیاری از کارفرماها از تکنیسین‌های داروخانه انتظار دارند که حداقل تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشند.

۵۱۱۳۶ دلار در سال میانگین درآمدی است که برای تکنسین‌های داروخانه در کانادا تخمین زده می‌شود، اما این مقدار به ۶۰۰۷۹ دلار در سال هم می‌رسد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید