ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جمعی از پاتولوژیست های کشور با حضور در حیاط ساختمان سازمان نظام پزشکی کشور، نسبت به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر ورود فارغ التحصیلان علوم پایه به آزمایشگاه ها اعتراض کردند.

این افراد به نمایندگی از پاتولوژیست های کشور، از شورای عالی نظام پزشکی خواستند که اعتراض آنها را به گوش مسئولان وزارت بهداشت برسانند و از حقوق آنها دفاع کنند.
دکتر فرید کرمی نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: متاسفانه وزارت بهداشت با تصمیمی که در ارتباط با فارغ التحصیلان علوم پایه گرفته است، باعث شده در حوزه پزشکی عقبگرد داشته باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه لابی های قوی این افراد در وزارت بهداشت باعث شده تا وزیر را مجاب کنند که فارغ التحصیلان علوم پایه به عنوان متخصص آزمایشگاه مشغول کار شوند. در حالی که نمی توان یک تخصص را از دو منبع پذیرش کرد.
وی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان علوم پایه در کشور، ادامه داد: این افراد می بایست در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مشغول کار شوند، زیرا آموزش بالین ندیده اند که بتوانند با بیمار در ارتباط باشند.
نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت بنگاه کاریابی نیست، گفت: کجای دنیا، نفع بیمار در این است که کار پزشک را یک غیر پزشک انجام دهد.
وی از رشته پاتولوژی به عنوان مادر طب بالین نام برد و افزود: این اقدام باعث نابودی طب خواهد شد. زیرا، سپردن اداره آزمایشگاه و امضای جواب پزشک به غیر پزشک، به سلامت مردم و بیماران آسیب خواهد زد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (Xperia)

      اتفاقا رشته علوم پایه از هر نظر توانایی تشخیص و درمان داره، چون که در بعد گوناگونی تحصیل و مطالعه کردن، بعد شماها که معترضین چرا یه پزشک که دو واحد درس ژنتیک پاس کرده مجوز تاسیس آزمایشگاه ژنتیک میدن ولی کسی که دکترا ژنتیک خونده مجوز نمیدن;)

    • مهمان (امید)

      پس چرا همین پاتولژیست ها و پزشکا میان تدریس میکنن تو مراکز اموزشی و درسی !!مگر سپردن تدریس که اموزش لازم برای مهارت معلمی ندیده اند!!! اینم در جواب اون اقایونی که همه چیو واسه خودشون میخان !!!

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید