ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری با چهار موسسه بین‌المللی شناخته شده در برگزاری آزمون‌ها می‌تواند در استانداردسازی آزمون‌های وزارت بهداشت کمک کننده باشد.


دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: برای ورود به رشته پزشکی، گذراندن آزمون‌های GRE در همه کشورهای دنیا ضروری است. در ایران نیز بر اساس قوانین افراد را ملزم به گذراندن این آزمون‌ها می‌کنیم. و البته تلاش داریم در آینده به سمت برگزاری آزمون‌های بین‌المللی حرکت کنیم
دکتر باقر لاریجانی گفت: بر اساس امضای تفاهم‌نامه با موسسات (AACR، ICCA، ETS، CITY AND GUILDS) بسیاری از آزمون‌های وزارت بهداشت در آینده نزدیک به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: امتحانات بین‌المللی در حوزه علوم پزشکی و آزمون‌هایی که به عنوان پایه کار در این حوزه وجود دارند متعدد است مثلا تمام افرادی که در آزمون‌هایph.D وزارت بهداشت شرکت می‌کنند باید ابتدا امتحان زبان را با موفقیت بگذرانند برای این کار گاهی ما آزمون‌های معمول و گاهی نیز آزمون‌های بین‌المللی برگزار می‌کردیم. اما اخیرا در شورای عالی وزارت بهداشت مصوب نمودیم که افرادی که آزمون‌های بین‌المللی را با درجاتی که اعلام می‌کنیم سپری کردند نیازی به گذراندن امتحان زبان عمومی نیست.
دکتر لاریجانی اضافه کرد:‌ خوشبختانه امضای این تفاهم‌نامه با چهار موسسه بین‌المللی برگزار کننده آزمون‌ها این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که شرکت کنندگان برای حضور در آزمون‌های بین‌المللی مجبور نباشند از شهرهای مختلف به تهران سفر کنند. در واقع این آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند و هر فردی می‌تواند در هر شهری که زندگی می‌کند به صورت اینترنتی در این آزمون‌ها شرکت داشته باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برگزاری برخی از آزمون‌های بین‌المللی ممکن است با شرایط کشور ما هماهنگ نباشد. بر اساس توافقی که با این 4 موسسه بین‌المللی انجام دادیم قرار شد برخی از امتحانات برگزار شده در کشور متناسب با شرایط داخل تغییر یابد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در این تفاهم نامه و تفاهم‌نامه همکاری بین این چهار موسسه وزارت بهداشت به عنوان ناظر حضور خواهد داشت و بر اساس قوانین برگزاری این آزمون‌ها را به حوزه‌های مختلف واگذار خواهیم کرد.
وی همچنین یادآور شد: برخی آزمون‌های ملی نظیر بردهای تخصصی در وزارت بهداشت وجود دارد که با کمک گروه‌های بین‌المللی سطح کیفی این آزمون‌ها ارتقاء می یابد. در واقع می‌توانیم گامی اساسی در استانداردسازی آزمون‌ها برداشته باشیم ضمن این که توانستیم آزمون‌های بین‌المللی را در داخل کشور برگزار کنیم.
دکتر لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از انعقاد این تفاهم‌نامه بسیاری از آزمون‌های بین‌المللی در داخل کشور برگزار نمی‌شد و افراد برای شرکت در این آزمون‌ها مجبور می‌شدند به کشورهای همسایه سفر کنند.اما خوشبختانه امروزه امتیاز برگزاری این آزمون‌ها از طریق امضای تفاهم‌نامه با موسسات بین‌المللی فراهم شد تا دانشجویان به راحتی در آزمون‌های بین‌المللی شرکت داشته باشند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید