ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز و تهران به ترتیب به عنوان دارندگان رتبه های اول تا چهارم نخستین دوره دانش آموختگی دکتری پژوهشی علوم پزشکی کشور معرفی و تقدیر شدند.

در نخستین جشن دانش آموختگی دوره های دکتری پژوهشی (PHD by Research) دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، از چهار فارغ‌التحصیل برتر با اهدای گرنت پنجاه میلیون ریالی برای شرکت در کنگره های بین المللی تقدیر شد.
وی با تاکید بر اهمیت توانمندی فارغ التحصیلان دوره های دکتری پژوهشی اظهار کرد: در دنیا هیچ اهمیتی ندارد که از کجا فارغ التحصیل شده باشید یا عنوان درجه ای که کسب کرده اید چیست؛ آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید توانایی هایی را که در کنار اساتید به دست آورده اید، عرضه کنید.
دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یکی از مهمترین دلایل راه‌اندازی دوره دکتری پژوهش را استفاده از ظرفیت‌ها‌ی تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی برجسته و ملی خواند و افزود: بودجه‌ پژوهش در سال گذشته به 2.5 برابر سال 93 افزایش یافت و وضعیت سال جاری نیز به همین منوال است.F برابر با 10.7 رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
رتبه دوم را نیز دکتر محمد حسن زاده محله، از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای 11 مقاله منتج از پایان نامه نمایه شده در ISI، رتبه سوم را دکتر سیدحسن ابوالحسنی از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای مقاله منتج از پایان نامه چاپ شده در نشریه ای با IF برابر با 11.4 و رتبه چهارم را دکتر رامین شاکری از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای مقاله منتج از پایان نامه چاپ شده در نشریه ای با IF برابر با 9.3 را از آن خود کردند.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 70 دانش آموخته دوره دکترای پژوهشی گفت: این افراد تحصیلات خود را در 10 دانشگاه و 38 مرکز تحقیقاتی به اتمام رساندند و میانگین تعداد مقالات منتج از پایان نامه برای هر یک از آنها حدود پنج مقاله است که میانگین خوبی است.
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتری پژوهش را از بحث های تاثیرگذار در پیشرفت آموزش و پژوهش خواند و افزود: آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی بیش از هر مقوله دیگری مورد توجه سیاستمداران، جامعه شناسان و اقتصاددانان قرار گرفته و در هر گوشه از دنیا که برنامه توسعه ای وجود داشته، همزمان به گسترش تحصیلات تکمیلی نیز توجه شده است.
وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از دانشجویان دکتری تخصصی، پژوهش محور هستند، گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از محورهای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است بنابراین باید رشته ها و مقاطعی توسعه یابند که در قالب نظام نوآوری قابلیت تولید دانش، محصول و خلق ثروت دانش بنیان را داشته باشند؛ در این میان، الگوی دکتری پژوهش محور با تکیه بر ارتقای توان پژوهش و تولید فناوری دانشجویان می تواند محور چنین توسعه ای در کشور باشد.
در پایان این مراسم از چهار فارغ التحصیل برتر دوره دکتری پژوهشی تقدیر شد که معیار این انتخاب، چاپ بیشترین تعداد مقاله منتج از پایان نامه و چاپ مقاله منتج از پایان نامه در نشریاتی با ضریب تاثیر بالا بود

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید