ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر بهداشت تاکید کرد: اولویت امسال وزارت بهداشت توجه به حوزه آموزشی است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی از آغازین ساعات اداری صبح امروز برای دید و بازدید عید به ترتیب به دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران ، بهزیستی و توانبخشی و ایران رفت و ضمن تبریک سال نو به مجموعه دانشگاهیان و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ، اعلام کرد در سال جدید به حوزه آموزش توجه بیشتری خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: اگر نیروی انسانی در یک مجموعه‌ای اعم از تخصصی و اداری رضایتمندی نداشته باشند کار ها با انگیزه و خوبی پیش نخواهد رفت و من فکر می‌کنم کسانی که برای گذراندن طرح به مناطق دور دست رفتند و در عین حال ممنوع المطب هم شدند ، خیلی بزرگواری کردند،چرا که این افراد امورات زندگی خود را از طریق همین حقوقی که دولت دولت پرداخت میکند، می گذرانند.
وزیر بهداشت گفت: یکی از آرزوهایی که داشتم این بود که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بتواند دانشگاه بین‌المللی بشود و اساتید این دانشگاه به صورت دولتی یا خصوصی ،دانشگاه بین المللی ایجاد کنند و فرزندان ما به جای این که برای تحصیل به دانشگاههای خارج بروند که برخی از آنها از کیفیت آموزشی پایینی نیز برخوردارند ،در همین دانشگاه تحصیل نمایند و از کشور های مختلف نیز برای تحصیل به این دانشگاه بیایند.
وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با مجموعه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز تاکید کرد: رشته های تدریس شده در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مفیدتر از رشته های دیگر سایر دانشگاه های علوم پزشکی است، چرا که کاربردی تر است.
وی افزود: خطری که این دانشگاه را تهدید می کند این است که افرادی که نمی توانند وارد سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران شوند به این دانشگاه وارد می شوند. بنابر این لازم است در گروه های آموزشی سخت گیری های لازم صورت گیرد تا افراد شایسته وارد این دانشگاه شوند.
به گفته دکتر هاشمی، رشته های تدریس شده در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مفیدتر از رشته های دیگر سایر دانشگاه های علوم پزشکی است، چرا که کاربردی تر است.
دکتر هاشمی بر لزوم خروج بخشی از ماموریت های محیطی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از سایر وزارتخانه ها مثل سازمان بهزیستی و واگذاری این ماموریت ها به خود دانشگاه تاکید کرد و گفت: لازم است این دانشگاه توانمند شود تا بتواند به صورت سازمانی عمل کند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: لازم است این دانشگاه اندکی از حالت علمی و پژوهشی خارج شود و اجرایی تر فعالیت کند. با توجه به این که این دانشگاه در 6 استان بیمارستان دارد شاید بتوان آنها را به سرمایه گذاری متقاعد کرد.
وزیر بهداشت در ادامه، با بیان این که وزارت بهداشت در توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی صاحب اختیار نمی باشد و در کل نظام، مجلس شورای اسلامی و در دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصمیم گیرنده در این موارد هستند، افزود: امیدواریم آنچه که روزی ابلاغ شده است در قالب قوانین هم تصویب شود و مجریان دولت موظف به اجرای آن باشند.
دکتر هاشمی خطاب به دانشگاهیان علوم پزشکی ایران گفت: امیدوار هستیم همچون گذشته اثر بخشی اتان برای خدمت به مردم در حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان بیشتر از گذشته باشد.
وزیر بهداشت گفت: خوشحال هستیم که دانشگاه علوم پزشکی ایران به تدریج موقعیت ممتاز خود را به دست می آورد و در تلاش هستیم اتفاقی که در گذشته برای این دانشگاه افتاد را جبران نماییم و در دولت دکتر روحانی تصمیم درستی در مورد این دانشگاه گرفته شد.
دکتر هاشمی یادآور شد: در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران ، به رغم همه مشکلاتی که داشتیم به لحاظ اعتبارات و نیز اعضای هیات علمی این دانشگاه، با نگاه مثبت و متفاوت عمل شده است و این باید ادامه یابد.
وزیر بهداشت از دانشگاهیان علوم پزشکی ایران خواست امسال را با کارنامه بهتری نسبت به سال قبل به اتمام برسانند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید