ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

57536445مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، از پذیرش یک هزار و ۳۰۰ دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت پنجاهمین آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مرحله با رعایت عدالت آموزشی، اولویت مناطق محروم و با اجرای طرح بومی‌گزینی و حفظ نیروهای بومی انجام می‌شود.

دکتر محسن عباسی با اشاره به تکمیل ظرفیت دستیاری اظهار کرد: میزان ظرفیت اعلام شده برای پذیرش دستیار در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که این میزان ۳۰۰ نفر بیشتر از سال قبل است و در مرحله تکمیل ظرفیت هم، یک هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت اعلام شده است.

وی گفت: با نگاه به قوانین بالادستی و تقاضای کشور و با حفظ کیفیت لازم و موجودی منابع مورد نیاز برای تربیت دستیاران این میزان ظرفیت در نظر گرفته شده است. 

دکتر عباسی بیان کرد: در مرحله اول پذیرش دستیار در آزمون دستیاری سال جاری، ظرفیت قبولی، نمره داوطلبان و حد نصاب آنها مشخص شده و در مرحله تکمیل ظرفیت با توجه به نظر معاون آموزشی وزارت بهداشت و با نگاه تکمیل ظرفیت برای رشته‌های خاص، هزار و ۳۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند. 

وی افزود: منظور از رشته‌های خاص‌، رشته‌هایی که حالت بحرانی دارند و کمبود شدید آنها در کشور احساس می‌شود یا نبود آنها موجب اختلال یا توقف در امر درمان سطح کشور خواهد شد. 

 مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصریح کرد: پذیرش یک هزار و ۳۰۰  دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲، با رعایت عدالت آموزشی، اولویت مناطق محروم و با اجرای طرح بومی گزینی و حفظ نیروهای بومی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه رشته‌های مد نظر و مورد نیاز بر اساس طرح اعتباربخشی و نیازسنجی تعیین شده است، افزود: رشته‌هایی از قبیل بیهوشی، طب اورژانس، عفونی داخلی، کودکان و غیره در مرحله تکمیل ظرفیت در اولویت قرار دارند و هدف اصلی پر کردن جاهای خالی و مورد نیاز رشته‌های دستیاری برای حفظ درمان مناسب در کشور است تا رشته‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت به مردم تامین شود. 

دکتر عباسی اظهار کرد: اجرای طرح بومی‌گزینی برای این است که فارغ‌التحصیلان هر منطقه بعد از فارغ‌التحصیلی در منطقه خود باقی بمانند و مردم آن مناطق از خدمات آنها بهره‌مند شوند. 

وی افزود: داوطلبانی که در مرحله اول نمره حد نصاب لازم را کسب کرده‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دوباره انتخاب رشته کنند و در رشته‌های مورد نظر با اولویت بومی‌گزینی ادامه تحصیل دهند. 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، شرایط و دستورالعمل لازم در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند رشته‌ مورد نظر و محل مناسب خود را بر اساس دستورالعمل تدوین شده انتخاب کنند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید