ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دکتر بهاروند، پژوهشگر برجسته کشور در حوزه سلول‌های بنیادی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، در بازدید از فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بر فراهم بودن زمینه همکاری مشترک میان دو مجموعه تأکید کرد.
دکتر حسین بهاروند، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، به همراه با دکتر انسیه حاجی‌زاده، مدیر مرکز محصولات پیشرفته پزشکی و دکتر مسعود وثوق، مدیر گروه پزشکی بازساختی این پژوهشگاه، با حضور در پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت (یارا)، از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و شورای معاونان سازمان درباره فعالیت‌های این سازمان گزارشی ارائه کردند که با استقبال اعضای هیات علمی پژوشگاه رویان همراه شد.
دکتر وثوق، مدیر گروه پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از اینکه در مجموعه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه پزشکی دقیق فعالیت می‌شود، گفت: رسالت ما در گروه پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان، ترجمان دانش پایه‌ای است که در گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه به ثمر می‌رسد و استفاده از این دانش پایه در بالین و اجرای کارآزمایی‌های بالینی است.
دکتر حاجی‌زاده، مدیر مرکز محصولات پیشرفته پزشکی پژوهشگاه رویان نیز فعالیت‌های سازمان علوم پزشکی تهران را ارزشمند و باعث خرسندی و افتخار جهاد دانشگاهی خواند و سپس به تشریح فعالیت‌های رویان پرداخت.
وی با اشاره به ۳۰ سال فعالیت پژوهشی در پژوهشگاه رویان تاکید کرد که ترجمان این فعالیت‌ها در مطالعات حیوانی و مطالعات کارآزمایی بالینی است.
دکتر حاجی‌زاده افزود: در این راستا پژوهشگاه رویان در پنج سال گذشته «مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی» را با هدف توسعه محصول قابل ارائه به بازار تعریف و خط تولیدهای مختلفی برای محصولات مختلف راه‌اندازی کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون فرآیند توسعه ۱۰ محصول در دو مرحله مختلف آغاز شده است ادامه داد: این محصولات، پروژه‌هایی هستند که سال‌ها بر روی آن‌ها کار انجام شده و بعد از طی کردن مراحلی مثل مطالعات حیوانی و کارآزمایی بالینی به مرحله ورود به بازار می‌رسند.
مدیر مرکز محصولات پیشرفته پزشکی پژوهشگاه رویان ضمن قابل توجه دانستن فعالیت‌های بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: فعالیت پژوهشکده ترمیم زخم و ترمیم بافت یارا و گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی می‌توانند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر این دو واحد جهاد دانشگاهی با یکدیگر شوند. به خصوص آنکه گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی از انواع متنوع تخصص‌ها تشکیل شده است و این تنوع بسیار ارزشمند است.
وی افزود: ما در حال تعریف درمان‌های پیشرفته‌ای هستیم که عموما مختص بیماری‌های صعب‌العلاج هستند. اما باید توجه داشت که این درمان‌ها و محصولات پیشرفته درمانی به تنهایی کافی نیستند و برای تاثیر بهتر آن‌ها نیاز به پیوست سبک زندگی سالم است.
دکتر حسین بهاروند، استاد و پژوهشگر برجسته کشور در حوزه زیست‌شناسی و سلول‌های بنیادی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، با بیان اینکه از فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در دو حوزه سبک زندگی و سالمندی بسیار لذت بردم، گفت: سبک زندگی از این جهت مورد علاقه من است که معتقدم پیشگیری بهتر از درمان است و اگر من در مقام تصمیم‌گیری بودم، بیشترین تمرکز خود را به جای ورزش حرفه‌ای بر روی ورزش همگانی و به جای درمان، روی بهداشت قرار می‌دادم. سبک زندگی و سالمندی چشم‌انداز بسیار خوبی دارند، چرا که نه تنها در ایران، بلکه جمعیت جهان به سمت سالمندی حرکت می‌کند.
دکتر بهاروند با اشاره به فعالیت مرکز درمانی – پژوهشی دیابت، چاقی و متابولیسم رویان و همچنین فعالیت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه‌های دیابت و زخم پای دیابتی افزود: زمینه همکاری مشترک دو مجموعه فراهم است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان خاطر نشان کرد: در پژوهشگاه رویان اقدام به تولید ورقه کراتینوسیت کرده‌ایم که برای اولین بار به یک بیمار مبتلا به سوختگی در بیمارستان شهید مطهری پیوند داده شد. محصول دیگرمان یک پوست دو لایه است که برای درمان زخم پای دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دو مورد و البته موارد دیگری مثل انجام کارآزمایی‌های بالینی، کنگره و کارگاه مشترک و ...، امکان همکاری و تعامل دو واحد وجود دارد.
دکتر بهاروند گفت: علمکرد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران جای سپاسگزاری دارد، چرا که برای کشور منشاء خیر و برکات زیادی بوده است.
وی افزود: ایسنا که برای سال‌ها خبرگزاری خوبی بوده و پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) از سازمان علوم پزشکی تهران مشتق شده است. این‌که فرزندان از پدر و مادر پیشی بگیرند، باعث افتخار است، همانطور که وقتی دانشجو از استاد پیشی می‌گیرد، یعنی آموزش به درستی انجام شده است.
عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: فرزندان مجموعه شما مثل پژوهشکده سرطان معتمد، حرفی برای گفتن دارند و همه ما به این موضوع افتخار می‌کنیم و طبیعی است که جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیشتر از همه به این موضوع افتخار کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید