ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم گفت : در دوره‌های پسادکترا می‌توانیم با پذیرش بیشتر در رشته‌های علوم پایه، از انجام تحقیقات در این حوزه بیشتر حمایت کنیم.
محمدعلی زلفی‌گل در جلسه ۲۰۱ کمیسیون دائمی شورای عالی عتف گفت: با توجه به اهمیت رشته‌های علوم پایه، در بسیاری از کشور‌ها تا یک چهارم بودجه پژوهشی صرف این رشته‌ها می‌شود که ما هم باید برای ارتقای رتبه خود، سرمایه گذاری در آن را مورد توجه قرار دهیم .
وی در ارتباط با دستور دوم جلسه امروز کمیسیون دائمی عتف درباره ایجاد شبکه ملی آزمایشگاه‌های علمی با اشاره به نقش ایجاد این شبکه در دسترسی محققان به تجهیزات آزمایشگاهی گفت: یکی از فواید این کار درآمدزایی است و اگر از تجهیزات و امکانات به موقع استفاده نشود، با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات قدیمی‌تر کارکرد خود را از دست می‌دهند و سرمایه ملی هدر می‌رود.
افزایش پژوهش رشته های علوم پایه در دوره پسا دکتریوی افزود: با ایجاد شبکه ملی آزمایشگاهی، تحقیقات مشترک رونق می‌گیرد و محققان از مراکز آموزشی و پژوهشی مختلف می‌توانند کار مشترک و تحقیق های بنیادی انجام دهند و تحقیق و پژوهش تیمی از این طریق تقویت شود.
وزیر علوم تأکید کرد: باید برای آزمایشگاه‌هایی که وارد این شبکه ملی شوند امتیازاتی هم در نظر گرفت و تلاش می کنیم اعتباراتی به همین منظور اختصاص دهیم.
دبیرکل شورای عالی عتف نیز در این نشست گفت: برای آغاز کار، وزارت علوم ۲۰۰ میلیارد ریال و معاونت علمی و فناوری ۵۰۰ میلیارد ریال از شبکه ملی آزمایشگاه‌های علمی حمایت مالی می‌کنند.
پیمان صالحی هدف از ایجاد شبکه ملی آزمایشگاه‌های علمی را شناسایی تجهیزات آزمایشگاهی در سراسر کشور و ایجاد عدالت در دسترسی همه محققان به این تجهیزات اعلام کرد و گفت: در این طرح برای استفاده از تجهیزات علمی هزینه دریافت می‌شود و مالکیت تجهیزات هم محفوظ است.
دبیرکل شورای عالی عتف در خصوص ایجاد دوره‌های پسادکتری هم گفت: هدف از ایجاد این دوره استفاده از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های پژوهشی است و برگزاری این دوره‌ها در دنیا مرسوم و رایج است.
وی افزود: در دوره پسا دکتری به فرد مشمول این دوره، ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون ریال حقوق داده می‌شود و برای فرد سابقه بیمه تامین اجتماعی هم لحاظ می‌شود.
دکتر صالحی، امکان طی خدمت سربازی به شکل امریه و کسب تجربه و تقویت رزومه علمی و پژوهشی را از دیگر مزایای دوره پسا دکتری دانست و گفت: در جذب اعضای هیئت علمی کسانی که دوره پسا دکتری را کسب کرده اند در اولویت خواهند بود.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: دوره پسادکتری یک دوره آموزشی رسمی نیست و مدرک تحصیلی محسوب نمی‌شود بلکه هدف این دوره انجام پروژه‌های پژوهشی و فناوری کاربردی است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید