ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، نظام رتبه بندی رشته‌ها و واحد‌های دانشگاه آزاد آغاز شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نظام رتبه بندی جدید دانشگاه، شهریه دانشجویان بر اساس دو مولفه تعیین می‌شود، رشته‌ها بر اساس تقاضا و واحد‌های دانشگاهی بر اساس امکانات سطح بندی می‌شود.
آقای محمد مهدی طهرانچی با اشاره به احیای نظام رتبه‌بندی واحد‌های دانشگاهی براساس معیار‌های عملکردی جدید افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک شبکه دانشگاهی این امکان را دارد که در واحد‌های مختلف با توجه به سطح واحد‌ها و حضور آن‌ها در مناطق مختلف یک نظام رتبه بندی داشته باشد که ما در این نظام رتبه بندی واحد‌های دانشگاهی را در ۲۶ رتبه سطح بندی کرده ایم.
وی افزود: مقدار شهریه در واحد سطح یک هر چقدر باشد در واحد سطح بیست و ششم نصف آن مقدار شهریه دریافت می‌کنیم به طور مثال اگر دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه "تهران مرکز" تحصیل کند یا دانشگاه خراسگان یا مشهد میزان شهریه‌ای که می‌پردازد هر چقدر باشد می‌تواند در دانشگاه‌های رتبه پایین تری با پرداخت تا نصف آن شهریه همان درس را بخواند.
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر تلاش دانشگاه در گسترش عدالت آموزشی گفت: این نظام رتبه بندی بسیار بسیار کمک می‌کند تا همه افراد با هر سطح از دارایی امکان تحصیل برایشان میسر باشد.
آقای طهرانچی با بیان اینکه این سطح بندی عامل محرکی برای ارتقای واحدهاست افزود: سطح بندی واحد‌ها این مزیت را دارد که در میان مدیران واحد‌ها نیز ایجاد انگیزه کند تا برای ارتقا از سطحی به سطح دیگر تلاش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که چه مولفه‌های دیگری در نظام رتبه بندی دانشگاه آزاد دخیل است گفت: یک بخش این سطح بندی به واحد‌های دانشگاهی اختصاص دارد و بخش دیگر بستگی به رشته‌های پرمتقاضی دارد که بر این اساس رشته‌های غیر پزشکی را به ۱۲ دسته تقسیم کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان چگونه می‌توانند از این نظام رتبه بندی مطلع شوند گفت: جداول راهنمای این سطح بندی در سامانه آموزشیار قرار می‌گیرد و به دانشجویان این اجازه را می‌دهد که متناسب با علاقه و توان مالی شان تصمیم گیری درستی کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به این جداول دانشجویان حتی بعد از انتخاب رشته اگر بخواهند رشته‌ی دیگری متناسب با شرایطشان داشته باشند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید