ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت : دانشجویان شهریه پرداز با نظر هیات امنای دانشگاه‌ها در شرایط بحران کرونا تخفیف شهریه می‌گیرند.
نشست یک روزه شورای مرکزی مجمع دبیران شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با مسؤولان ارشد سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد و تمامی مسؤولان حاضر در جلسه بر اهتمام وزارت بهداشت برای رفع مشکلات دانشجویان در سه حیطه‌های صنفی رفاهی، آموزشی و پژوهشی تاکید کردند.
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص تخفیف شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز با توجه به پرداخت این شهریه برای آموزش و کلاس‌های عملی و حضوری که به دلیل کرونا به شکل مجازی دنبال می‌شود، گفت: در این خصوص نمی‌توانیم به شکل دستوری از وزارت بهداشت کار را پیش ببریم، زیرا هیئت امنای دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده هستند.
وی گفت: دانشگاه‌ها هزینه‌های ثابت و هزینه‌کرد خود را با وجود کرونا همچنان دارند؛ از جمله حقوق اساتید، پرسنل، نگهداری سیستم و هزینه‌های ناشی از کرونا که این موارد ثابت است. باید تعادلی از نظر شهریه ثابت و متغیر ایجاد شود مانند طرحی که بر اساس آن دانشگاه اهواز ۵۰ درصد شهریه ثابت را به دانشجویان تخفیف می‌دهد.
آقای سلام‌زاده در خصوص رایگان شدن اینترنت دانشجویان علوم پزشکی در شرایط کرونا مانند وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در خصوص اینترنت رایگان کاملا حق با دانشجویان است و در این خصوص به خانواده‌ها تحمیل هزینه می‌شود. در همان ابتدای شیوع کرونا نامه‌ای از وزارت ارتباطات داشتیم که آی‌پی‌هایی را که مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات است اعلام کنیم تا رایگان شوند.
وی گفت: ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ نامه‌ای در این خصوص به دانشگاه‌ها ارسال شد و بعد از فروردین ماه۹۹ بنا شد از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجازی این روند برای یکپارچه و متمرکز شدن، دنبال شود.
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که بحث اخذ شهریه از دانشجویان مهمان ملغی شده است، گفت: سامانه نقل و انتقالات تا ۲۱ مردادماه باز بود و تا ۲۲ مردادماه نیز تمدید شد و دانشگاه‌ها هنوز در خصوص این موضوع وارد مرحله تصمیم‌گیری نشده‌اند. تاکید شده که در بحث پذیرش دانشجویان مهمان انعطاف لازم را داشته باشند.
وی گفت: همچنین روز قبل جلسه‌ای در خصوص دانشجویان کارآموزی و کارورزی برگزار شد که بنا است مهمانی برای آن‌ها نیز انجام شود. از شنبه سامانه طراحی شده در این خصوص باز می‌شود تا دانشجویان دوره کارورزی برای مهمانی در آن ثبت نام کنند. البته قطعا با این مشکل روبه رو خواهیم شد که دانشگاه‌های بزرگ با درخواست بالای مهمانی برای کارورزی مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید