ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس دانشگاه تهران گفت: علاقه‌مند به پذیرش دانشجویان بیشتری در دانشگاه هستیم و به دنبال کاهش نیستیم، از این رو چند برابر ظرفیت را اعلام می‌کنیم و سپس پذیرش دانشجو را انجام می‌دهیم.
محمود نیلی احمد آبادی درباره اعتراض برخی از داوطلبان مقطع دکتری در خصوص افزایش تراز افزود: گزارشی که از معاونت آموزشی داریم این است که ما نسبت به پارسال اقدام ویژه‌ای نداشته ایم و هر سال چند برابر ظرفیت‌ها اعلام و سپس داوطلب را پذیرش می‌کنیم.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: ما درخواست چند برابر ظرفیت را اعلام می‌کنیم و اینکه داوطلب در کدام تراز باشد به داوطلب بستگی دارد و اگر مشکلی باشد باید با سازمان سنجش بررسی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه علاقه‌مند به دعوت از داوطلبان بیشتری هستیم گفت: ما از بین داوطلبان مقطع دکتری بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم و به دنبال کاهش پذیرش نیستیم و اگر مشکلی در این خصوص باشد باید بررسی می‌کنیم.
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش درباره اعلام حدنصاب علمی برخی دانشگاه‌ها و پرسش داوطلبان در این‌باره در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها می‌گوید: «اعلام حدنصاب علمی در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است و آنها مختار هستند که در هر سال بنابر شرایط دانشگاه، حدنصاب علمی خود را اعلام کنند. سازمان سنجش تنها مجری است و در این زمینه فعالیتی ندارد، اما با وجود این، داوطلبانی که انتخاب‌رشته کرده‌اند و وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس شده، درصورتی که سوالی در این زمینه داشته باشند می‌توانند تا هفتم خرداد ۹۸ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را ارسال کنند.»
سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره اینکه به دلیل حدنصاب علمی بالا ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود آن را چگونه تکمیل خواهید کرد، می‌گوید: «در حال حاضر نصاب علمی دانشگاه تهران را سازمان سنجش به رسمیت شناخته است و ما با توجه به ظرفیتی که اعلام کرده‌ایم، پذیرش خواهیم داشت. ممکن است در برخی رشته‌ها افرادی که معرفی می‌شوند شرایط لازم را احراز نکنند و ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود و خالی بماند ولی اساس بر این است که ظرفیت رشته‌ها تکمیل شود.»

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید