ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در دوره های کاردانی و کارشناسی 7 درصد، در مقطع کارشناسی ارشد دو درصد و در مقطع دکتری 8.7 درصد رشد منفی داشتیم.
مجتبی شریعتی نیاسری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت : این طرح در اسفندماه سال گذشته به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در ابتدای سال جاری در قالب هشت بند توسط رییس‌ جمهوری به وزارت علوم ابلاغ شد.
وی در مورد بند یکپارچه‌ سازی نظام سنجش و پذیرش آموزش عالی گفت: امسال 260 هزار دانشجوی کاردانی، 150 هزار کارشناسی، 180 هزار ارشد و نزدیک به 10 هزار دانشجوی دوره دکتری پذیرش شده که این آمار نسبت به سال گذشته در همه موارد رشد منفی داشته است.
وی گفت: تقسیم آموزش عالی کشور به 10 منطقه مدیریت منطقه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ماموریت ‌گرایی ، لزوم تدوین طرح جامع نظام پذیرش و سنجش ، ساماندهی مراکز، توجه به بحث کیفیت و طرح رتبه‌ بندی اعتبارسنجی دانشگاه‌ها، ضرورت ایجاد نظام جامع آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و مهارتی و در نهایت اشتغال‌ پذیری و رابطه هدفمند میان تحصیل و بازار کار ، هشت بند تاکید شده در طرح آمایش آموزش عالی است.
وی تصریح کرد: توجه ویژه به مناطق محروم کشور از جمله رویکردهای اصلی در اجرای طرح آمایش آموزش عالی به شمار می رود.
معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی دو پروژه کلان در سطح ملی مطرح شد که یکی از این بخش‌ها به آمایش آموزش عالی مربوط می‌ شد که مشخصا به نحوه پیاده ‌سازی و تحقق این طرح اشاره دارد و در این خصوص کارگروه ویژه‌ای شکل گرفته است که نحوه اجرای بندهای طرح فوق را دنبال کند.
وی با بیان اینکه با رونمایی از سامانه آموزش عالی طی چند ماه گذشته یک گام اساسی در راستای یکپارچه‌ سازی نظام آماری آموزش عالی ایجاد شد، گفت: این سامانه با هدف یکپارچه کردن نظام آماری و تسهیل ارتباط مراکز دانشگاهی با بخش ستادی وزارتخانه راه‌اندازی شد.
معاون آموزشی وزیرعلوم خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تمامی دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق سامانه آموزش عالی با وزارت علوم در ارتباط باشند.
شریعتی نیاسر اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 850 مرکز دانشگاهی در کشور وجود دارند که از طریق سامانه آموزش عالی می‌توانند ارتباط خود را با ستاد مرکزی وزارتخانه برقرار کند.
شریعتی در مورد بند یکپارچه‌ سازی نظام سنجش و پذیرش آموزش عالی نیز گفت: برای اینکه نظام واحد یکپارچه برای پذیرش دانشجو داشته باشیم مصوبه‌ای از مجلس درخصوص این مورد داشتیم که براساس آن همه نظام‌ها زیر چتر یک نظام واحد نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید