ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس سابق کارگروه روانشناسی از طراحی و تصویب دوره دکترای خانواده و سلامت جنسی به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات این کارگروه یاد کرد.
علی فتحی آشتیانی افزود: کمیته‌های تخصصی 15 گانه کارگروه روانشناسی همگی ناظر به گرایش‌های مختلف مشغول فعالیت‌اند و در برخی گرایش‌ها مانند روانشناسی کودکان با نیازهای خاص، روانشناسی تربیتی، روانشناسی سلامت و روانشناسی مثبت‌نگر، 30 تا 80 درصد کار انجام شده و در دیگر گرایش‌ها نیز فعالیت‌ها جریان دارد.
وی گفت: بخشی از اقدامات در این مدت مربوط به برنامه‌های کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، کارشناسی ارشد مشاوره شغلی و کارشناسی ارشد مشاوره تحصیلی بوده و توانسته‌ایم این برنامه‌ها را نهایی کنیم.
رئیس سابق کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ضمن مثبت و مناسب خواندن این روند پیشرفت، اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال تدوین برنامه‌های بسیاری از گرایش‌های کارشناسی ارشد روانشناسی به اتمام برسد.
فتحی آشتیانی گفت: عناوین و سرفصل‌ها و دانشگاه‌هایی که این دوره در آنها ارائه خواهد شد ـ مانند دانشگاه شاهد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ـ تعیین شده است و تنها ضعف ما این است که در برخی زمینه‌ها از نظر متون و منابع دچار کاستی هستیم.
وی ضمن تأکید بر اهمیت این حوزه با اشاره به مدخلیت مسائل جنسی در بخشی از مسائل و مشکلات خانواده‌ها، عنوان کرد: در حال حاضر افرادی بدون این که اطلاعات کافی داشته یا درسی در این حوزه خوانده باشند، به بحث سلامت جنسی خانواده ورود کرده و در حالی که صلاحیتی در این کار ندارند؛ زمینه ترویج توصیه‌هایی در سطح جامعه می‌شوند که با مبانی دینی ما فاصله دارد.
استاد گروه روانشناسی و مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله افزود: دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و پزشکان عمومی می‌توانند وارد این دوره دکترا شوند و پس از فارغ التحصیلی خدمات مناسبی به خانواده‌ها ارائه دهند.
وی افزود: اگر چه طیف مشکلات جنسی در افراد بسیار وسیع، متنوع و متفاوت است، اما اگر توصیه‌ها مبتنی بر دین و باورهای دینی باشد و راهکارهایی مبتنی بر دین ارائه کنند، طبیعتاً این جریان می‌تواند از بسیاری از معضلات پیشگیری کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید