ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جدول کاری بررسی سه فراخوان اخیر به دانشگاه‌ها ارسال شد و انتظار داریم دانشگاه‌ها امور جذب را براساس زمان بندی اعلام شده انجام دهند. محمد خلج امیرحسینی گفت: پرونده نخبگان در هیئت اجرایی جذب نخبگان که ریاست آن را وزیر علوم برعهده دارد بررسی می‌شود و به دانشگاه‌های متقاضی اعلام شده از سوی فرد نخبه معرفی می‌شوند و سعی می‌کنیم جذب نخبگان در سراسر کشور توزیع شود و تمرکز در تعداد کمی از دانشگاه‌ها نباشد.
وی افزود: فرد نخبه می‌تواند در فراخوان شرکت می‌کند و می‌تواند کارت پایان خدمت هم نداشته باشد. به تازگی اعلام کرده‌ایم افرادی که ۹ ماه به سربازی رفته‌اند می‌توانند در فراخوان شرکت کنند. همچنین فرد نخبه می‌تواند به دانشگاه مورد نظر خود تقاضای جذب دهد و دانشگاه پرونده وی را بررسی می‌کند. در نهایت هیات اجرایی دانشگاه شخص را بدون فراخوان جذب می‌کند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در ادامه سخنان خود در جمع روسای دانشگاهه‌ای کشور گفت: اساتید در جامعه مرجعیت سیاسی دارند و می‌توانند فارغ از رشته‌ای که دارند، درباره مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، اما اظهارنظر‌ها باید در چارچوب قوانین اسلامی و انقلابی و نفع عمومی جامعه باشد.
وی اظهار داشت: من با نگاه به بیان آیت الله جوادی آملی اعتقاد دارم اساتید در دانشگاه‌ها در خصوص فعل خدا صحبت می‌کنند که همان قوانین طبیعی فیزیک، ریاضی و شیمی است؛ همانگونه که در حوزه علمیه در خصوص کلام الهی و قول خدا صحبت می‌شود.
خلج امیرحسینی عنوان کرد: معلمی شغل انبیا است و پیامبران ما هم سیاسی بودند، استاد ما هم در جمهوری اسلامی سیاسی است، افتخار می‌کنیم به برکت انقلاب اسلامی اساتید ما در جامعه مرجعیت سیاسی دارند و البته این وظیفه ما را در جذب آن‌ها سنگین می‌کند.
وی افزود: اغتشاشات اخیر نشان داد، اکثریت اساتید با نظام اسلامی همراهی دارند.
به گفته وی، جذب اساتید دو محور تحت عنوان سرعت و دقت دارد که در بحث سرعت متاسفانه انتقاد‌هایی به ما وارد است و ما نیز آن را قبول داریم؛ در بحث زمان جذب اساتید مشکل داریم. به لحاظ اجرایی، جذب اساتید سه ضلع دارد که این سه ضلع دانشگاه، مرکز جذب، استعلامات و تحقیقات هستند که از هم مستقل هستند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: برای تسریع فرآیند جذب، فرآیند استعلام را به مرکز جذب وزارت علوم سپردیم تا دانشگاه‌ها با فراغ بیشتر غربالگری علمی و بررسی صلاحیت عمومی را انجام بدهند.
خلج امیرحسینی عنوان کرد: مرکز جذب، به صورت شبانه روزی در حال بررسی پرونده‌ها است. اگر سالانه ۳ هزار پرونده را بررسی کنیم باید هفته‌ای ۶۰ پرونده جذب را بررسی کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید