ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

Captcczcوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نقش استاد راهنما در دوران تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بسیار مهم است، گفت: من به شما توصیه می‌کنم که به انتخاب استاد راهنما بسیار توجه کنید چرا که استاد راهنما می‌تواند در هنگام نگارش پایان‌نامه یا رساله نقش موثری داشته باشد.

 

 

محمدعلی زلفی‌گل در آیین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر که صبح امروز، پنج‌شنبه ۳۰ آذر ماه برگزار شد، اظهار کرد: من وظیفه خود می‌دانم که یاد و خاطره تمام شهدای کشور را گرامی بدارم و برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان آرزوی سلامت کنم. انصاف حکم می‌کند که قدردان رزمندگان باشیم و فرهنگ قدردانی از رزمندگان را در جامعه ساری و جاری کنیم‌.

وی با اشاره به نخستین آیین نکوداشت دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: نکوداشت دانشجویان شاهد و ایثارگر یک کار ارزشمند است. شما دانشجویان شاهد و ایثارگر مانند پدران خود پرتلاش هستید و تلاش می‌کنید که بهترین باشید.

وزیر علوم دولت سیزدهم با بیان اینکه این سعادت را داشته‌ام که در دوران جنگ تحمیلی با رزمندگان همنشین باشم، گفت: افرادی که به فیض شهادت نائل آمده‌اند رفتار و کردار متفاوتی داشتند. خلوص و صداقت در شهدا نهادینه شده است و روح آنها را متفاوت ساخته است.

زلفی‌گل خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: شما دانشجویان شاهد و ایثارگر و من با رزمندگان و شهدا هم‌نشین بوده‌ایم و باید بدانیم که حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت فراوانی برخوردار است. اهمیت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت برای خانواده ایثارگران و شهدا چند برابر می‌شود. اگرچه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت سخت است اما با پشتکار و تلاش می‌تواند محقق شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر نه تنها در عرصه علمی بلکه در عرصه فرهنگی هم باید سرآمد باشند، گفت: من به شما توصیه می‌کنم که در کنار فعالیت‌های علمی در عرصه فرهنگی فعالیت کنید. بررسی جغرافیای ساعات زندگی دانشجویی بیانگر این است که ۸۵ ساعت از ساعات هفتگی خود را می‌توانند به اوقات فراغت اختصاص دهند. بخشی از این ساعات باید به مطالعه دروس اختصاص یابد و بخشی نیز به امور فرهنگی اختصاص یابد. فعالیت‌های فرهنگی متعددی در دانشگاه انجام می‌شود؛ من از شما می‌خواهم که با توجه به علاقه خود در یک زمینه فرهنگی فعالیت کنید.

زلفی‌گل با بیان اینکه پس از اینکه به عنوان وزیر علوم انتخاب شدم سامانه «فرهنگ‌نما» در وزارت علوم راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود و به هنگام فارغ‌التحصیلی در کنار کارنامه علمی یک کارنامه فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

نقاط قوت خود را شناسایی کنیم

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های فردی از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: ما باید بدانیم که چگونه از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم که بتوانیم از عمرمان بهترین استفاده بهینه را داشته باشیم. منظور این است که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم. پس از اینکه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کردیم باید در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف گام برداریم.

وزیر علوم گفت: فرهنگ «ارباب‌رعیتی» و «سلطنتی» در تاریخ کشور ما وجود دارد. به واسطه این تاریخ برخی از فرهنگ‌ها در کشور ما نهادینه شده است؛ هنگامی که حاکم یک کشور جائر باشد قانون‌شکنی یک هنر به حساب می‌آید اما قوانین جمهوری اسلامی بر اساس شرع انور است و در چنین شرایطی قانون‌گریزی نه تنها جرم است بلکه خلاف شرع هم به حساب می‌آید.

وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستید

زلفی‌گل خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: شما دانشجویانی که در این مکان حضور دارید وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستید. شما باید از قدرت جاذبه برخوردار باشید و با محبت، مدارا، اخلاق و ادب بتوانید دیگران را به خود جذب کنید و به یک مرجع امن تبدیل شوید.

هنگام درس خواندن کلاه سرخود نگذارید

وی گفت: هنگامی که درس می‌خوانید کلاه بر سر خود نگذارید. اگر مطلبی را متوجه نشدید از کنار آن مطلب گذر نکنید بلکه تمام تمرکز خود را صرف آن مطلب کنید. این موضوع می‌تواند همچون غربال عمل کند و منجر به موفقیت شود.

زلفی‌گل گفت: نقش استاد راهنما در دوران تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بسیار مهم است. من به شما توصیه می‌کنم که به انتخاب استاد راهنما بسیار توجه کنید چرا که استاد راهنما می‌تواند در هنگام نگارش پایان‌نامه یا رساله نقش موثری داشته باشد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشجویان در کشورهای خارجی با تجزیه و تحلیل فراوان استاد راهنما را انتخاب می‌کنند. ما در وزارت علوم در نظر داریم که در دفترچه راهنمای کنکور جزئیات اساتید یک گروه را اعلام کنیم تا دانشجویان با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

زلفی‌گل گفت: این احتمال وجود دارد که یک استاد ارزشمند باشد اما در دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان یا دیگر استان‌ها حضور داشته باشد. همچنین ما باید بدانیم که دانشگاه محل تحصیل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هم عاقل و هم عادل باشید

وی با بیان اینکه در دوران تحصیل هم عادل و هم عاقل باشید، گفت: این موضوع مطرح می‌شود که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و تنها یک بار به دنیا می‌آییم. سعدی فرموده است ای کاش دو عمر داشتیم که یک بار تجربه کسب می‌کردیم و بار دیگر از تجربه خود استفاده می‌کردیم.

وزیر علوم ادامه داد: مطالعه ‌کردن کتب و مقالات دیگران سبب می‌شود که از تجربیات دیگران به طور رایگان استفاده کنیم. من به شما توصیه می‌کنم اگر چندین کتاب با موضوع مختلف وجود دارد تمام آن کتب را بخوانید چرا آنها دیدگاه‌های متفاوتی دارند و شما با مطالعه آن از تمام مسائل آگاه می‌شوید. عقل به معنای استفاده از تجربه دیگران است.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید