ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

Picture1یکی از کارهایی که تمرکز حواس را حین مطالعه بالا میبرد خط کشیدن زیر نکات مهم کتب درسی است که این عمل برای خیلی از ما یک عادت است.اگر چه باید در نظر داشته باشیم شلوغی کتاب خود عاملی است که مانع از تمرکز می شود....

 

چگونه هنگام مطالعه تمرکز حواس داشته باشیم؟

♦️۱-زیر مطالب مهم خط بکشیم.
یکی از کارهایی که تمرکز حواس را حین مطالعه بالا میبرد خط کشیدن زیر نکات مهم کتب درسی است که این عمل برای خیلی از ما یک عادت است.اگر چه باید در نظر داشته باشیم شلوغی کتاب خود عاملی است که مانع از تمرکز می شود و خط کشیدن زیر جملات و نکات کلیدی باید در حد اعتدال باشد.


♦️*۲-داشتن علاقه به مطالعه
اگر مطالعه خود را با اشتیاق و انگیزه انجام دهیم تمرکز حواس ما حین مطالعه بالاتر می رود برای دستیابی به انگیزه و اشتیاق باید به هدف و ارمانی که برای خود تعیین کرده ایم فکر کنیم و با فکر کردن به ان انگیزه خود راتقویت کنیم.


♦️*۳-تعیین زمان خاص برای مطالعه
یک راه افزایش تمرکز حواس مطالعه در ساعات مناسب است که برای هر فرد اختصاصی است و هر فرد با شناختی که از خود دارد بهترین زمان مطالعاتی خود را تعیین میکند.یکی از نکاتی که همواره توصیه می شود مطالعه دروس خاص در ساعات خاصی از روز است برای مثال اگر عادت به شروع مطالعه با زیست را دارید این عادت تمرکز حواس شما را بالا می برد پس سعیتان بران باشد که مطالعه دروس را در ساعات خاصی از روز که بدان عادت کرده اید انجام دهید.


♦️*۴-تعیین مکان خاص برای مطالعه
مکان مطالعه نیز باید یک مکان ثابت و همیشگی و بدور از شلوغی باشد مکانی ارام و ساده که عوامل پراکندگی ذهن در ان مکان درکمترین میزان ممکن باشد. سعی کنید کتب را در اطراف خود به طور نامنظم پخش نکنید که این خود عاملی بر عدم تمرکز است و همواره پس از مطالعه دروس ان ها را به طور منظم در جای خود قرار دهید.
#مشاوره

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید