ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت جزئیات سیزدهمین فراخوان سراسری جذب هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را اعلام کرد.


دکتر حسینی اظهار کرد: در طول چندروز گذشته سئوالی مطرح شده است که چطور با توزیع هزار مجوز در سال جاری ، قریب به 1500 نفر جذب در وزارت بهداشت صورت می گیردو اگر دانشگاهی 30 تا 40 مجوز دریافت کرده است چگونه در فراخوان جذب ،تعداد بیشتری اعلام نیاز در فراخوان نموده است.پاسخ این است که تعدادی از دانشگاهها مجوز جذب باقیمانده از برنامه پنجم داشته اند که یا بدلیل اینکه در فراخوان های گذشته جذب شرکت نکرده اند و یا اینکه بدلایلی موفق به جذب هیات علمی مورد نظر ،علیرغم اعلام در فراخوان نشده اند و لذااز محل مجموع مجوزهای جدید تخصیص داده شده به همراه باقیمانده مجوزهای قبلی ،اعلام ظرفیت نموده اند. از اینرو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و زاهدان که حدود 30 نفر و یا دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تهران که 40 نفر مجوز جذب دریافت نمودند، بیش از 70 تا 80 نفر اعلام ظرفیت در فراخوان داشته اند که دلیل آن مرتبط با توضیحی است که بعرض رساندم.
دکتر حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: بحول قوه الهی سیزدهمین ثبت نام فراخوان سراسری جذب اعضاء‌ هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور از روز شنبه مورخ اول اسفند ماه سال جاری آغازشد.در این فراخوان برای جذب اعضای هیات علمی علوم پایه حدود 720 نفر و همینطور بالینی قریب به 750 نفر از سوی دانشگاههای علوم پزشکی اعلام نیاز صورت گرفته است ،که انتظار می رود این تعداد افراد در سال آینده جذب دانشگاههای کشور شوند.
دکتر حسینی تاکید نمود: براساس بررسیهای بعمل آمده در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ، وزارت بهداشت حداقل به 8 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاههای علوم پزشکی نیاز دارد تا به استانداردهایی که در چشم انداز برنامه های این وزارت پیش بینی شده است ، نائل آید.
وی ادامه داد: در سال جاری با تلاش وزیر محترم و پیگیریهای مجدانه معاون محترم آموزشی و نهایتا موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ،تعداد 1000 مجوز به این وزارت اختصاص یافت که بین دانشگاهها براساس ماموریت های بین المللی ،ملی ،استانی و منطقه ای ،نسبت استاد به دانشجو ، مقاطع تحصیلی و استانداردهای مرتبط توزیع گردید.همانطوریکه عرض شد این تعداد کمتر از یک هشتم نیازهای است که دانشگاهها انتظار جذب هیات علمی را دارند.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که دانشگاههای علوم پزشکی با جذب همکارانی شایسته در کسوت عضویت هیات علمی، بتوانند بیش از پیش به وظایف و ماموریتهای محوله در ارتقاء برنامه تحول و نوآوری آموزش پزشکی و همینطور تقویت بنیه علمی نظام سلامت کشور موفق و سربلند باشند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید