ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه چرا باید وزرای بهداشت از جامعه پزشکی باشند، افزود: براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است برخی از کشورهای پیشرفته وزرای بهداشت آنها نه تنها پزشک نیستند بلکه روزنامه‌نگار هستند و یا تخصص‌های دیگری دارند که به کشورهایی مانند کانادا، اسپانیا، فرانسه، سوئد و آمریکا اشاره کرد.
وی با به نقد کشیدن پرداخت هزینه‌های درمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از جیب مردم آن هم در شرایط محدودیت‌های منابع مالی تصریح کرد: با طرح تحول سلامت 2.5 تا 3 برابر تعرفه عده‌ای مرفه بی‌درد افزایش یافت و هنوز هم داعیه افزایش 6 برابری تعرفه‌ها را دارند و این نشان می‌دهد عدم موجودیت منابع مالی در وزارت بهداشت بسیار مشهود است.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از نوع نگرش وزارت بهداشت با جامعه پرستاری و همچنین نسبت به طرح تحول سلامت انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد آدابی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه ارتباط وزارت بهداشت با سازمان نظام پرستاری در دوره جدید مدیریتی این سازمان اظهار داشت: متاسفانه رویکرد وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر با جامعه پرستاری رویکردی نامناسب بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه رویکرد وزارت بهداشت پرستارستیزی است ولی ما تلاش می‌کنیم در دوره جدید مدیریتی این سازمان ارتباطاتمان با وزارت بهداشت بهتر شود ولی به مسئولان وزارت بهداشت نیز توصیه می‌کنیم از سیاست‌های پرستارستیزی دست بردارند و متعاقبا فعالیت پرستاران نیز باید تحت حمایت وزارت بهداشت قرار گیرد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی وزارت بهداشت در‌ آخرین نشست خبری خود به نوعی منتقدان کنونی از جامعه پرستاری را به خارج از نمایندگان اصلی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد پاسخ داد: اگر شورای عالی سازمان نظام پرستاری بر اساس انتخابات در سراسر کشور صورت پذیرفته است و اگر مسئولان وزارت بهداشت این سیکل انتخابات گسترده سازمان نظام پرستاری را قبول ندارند باید خودشان پاسخگو باشند.
طرح تحول به تجمیع قدرت و ثروت منتهی شد
آدابی در ادامه با اشاره به اینکه هر جا قدرت و ثروت جمع شود چیزی جز فساد ایجاد نخواهد شد، گفت: طرح تحول سلامت به تجمیع قدرت و ثروت در عده‌ای از جامعه منتهی شد و آنها هم‌اکنون تلاش می‌کنند نمایندگان بیشتری در مجلس داشته باشند تا قوانینی را به نفع خود تصویب کنند که هم خود مجری و هم ناظر باشند و با لابی‌گری قوانین خود را تصویب کنند و این وضعیت خطرناک است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید