ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ماهیت بین رشته ای علوم آزمایشگاهی، ایجاد ساز و کارهایی برای پیوند علوم پایه و بالینی را از الزامات تحول در این رشته تحصیلی برشمرد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ارتباط بین علوم پایه و بالینی از مواردی است که باید به آن توجه شود. وی ایجاد مراکز تحقیقاتی در حوزه های بالینی و پایه، ایجاد شبکه های همکاری در گسترش طب نوین، حضور اساتید علوم پایه در بسترهای بالینی و بالعکس را از زمینه هایی ذکر کرد که می تواند موجب ایجاد تحول در این دو حوزه گردد.
دکتر لاریجانی گسترش دانشگاههای نسل سوم را از دیگر برنامه های تحول آموزش ذکر کرد و اظهار داشت: توجه به کارآفرینی، توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد شبکه های داخلی و خارجی در رشته علوم آزمایشگاهی از زمینه هایی است که باید در این حوزه به آن توجه شود.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم ایجاد رویکرد نوین و کارآفرین به علوم رشته علوم آزمایشگاهی گفت: در حال حاضر 3000 آزمایشگاه دولتی و 2600 آزمایشگاه خصوصی در کشور وجود دارد و باید با متدولوژی روشنی سیستم های نظارتی و پوشش مسئولین فنی آزمایشگاهها ساماندهی شود.
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس هشتمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در این کنگره که در روز شنبه 17 بهمن ماه 1394 برگزار شد، ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر توسعه نیروی انسانی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:‌با توسعه موسسات آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما در حوزه تربیت نیروی انسانی درمنطقه پیشتاز است.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه رشد علمی کشور نیز طی دهه های اخیر قابل توجه بوده و ایران در زمینه تولید مقالات علمی طبق رتبه بندی scopus در دنیا رتبه 17 و طبق رتبه بندی ISI رتبه 22 را کسب نموده است، اذعان داشت: این پیشرفت نشان دهنده ظرفیت کشور برای توسعه هدفمند علم و دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کشور در حال حاضر با کاربست جدیدی در حوزه آموزش علوم پزشکی روبرو است و تدوین برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، با هدف ارتقای پاسخگویی آموزش علوم پزشکی، راه روشنی را پیش روی کلیه رشته های علوم پزشکی قرار داده است.
دکتر لاریجانی با اشاره به ماهیت بین رشته ای علوم آزمایشگاهی گفت:‌ این رشته ترکیبی از علوم پایه و بالینی است و با در بر گیری رشته های و تخصص های گوناگون جایگاه ویژه ای در رشته های علوم پزشکی دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید