ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

هوش مصنوعی شاخه ای از علم است که در ابتدا سعی می کند تا هوش های طبیعی موجود در طبیعت و ساختارهای آنها را مورد مطالعه قرار داده و آنها را مدل سازی نماید. سپس از این مدل ها برای کاربرد های مختلف در حوزه های علمی مختلف بهره برداری کند. هوش مصنوعی در علوم پزشکی از ترکیب دانش های موجود در علوم چون علوم و مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، مهندسی برق، علوم اعصاب، فیزیولوژی و نوروآناتومی تشکیل شده است.
هدف اولیه این رشته کاربردهای مرتبط با سلامت از قبیل ایجاد روشهای تشخیصی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه ریزی برای پیش بینی نتایج قبل از اعمال جراحی، ارزیابی داده های مختلف با حجم زیاد در علوم پزشکی و استفاده از الگوهای یافته شده در این داده ها در جهت پیش بینی اثرات داروهای مختلف و یا درمانهای متفاوت بر روی بیماران، ارزیابی و درمان بیماران از راه دور، کمی سازی داده های خام تصویربرداری های بالینی، ارایه آموزشهای تخصصی به کادر درمانی با تکنیکهای واقعیت مجازی و افزوده با بهره گیری از فرایندهای مهندسی و بسیاری از کاربردهای جدید دیگر می باشد.
هدف اصلی رشته هوش مصنوعی در علوم پزشکی از یک سو بهره گیری از دانش و تخصص پزشکان و دیگر درمانگران، متخصصان علوم اعصاب و زیست شناسان و از سوی دیگر ترکیب آن با قابلیت ها و دانش های هوش مصنوعی و دانش های علوم مهندسی است. با توجه به سند چشم انداز ملی که دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه ی آسیای جنوب غربی را مورد تاکید قرار داده است، نیاز به این رشته در کشور عزیزمان ایران در جهت دستیابی به این اهداف بسیار مشهود است و این رشته به منظور پر کردن همین فضای خالی و ارتقا جایگاه علمی فناوری کشورمان مد نظر قرار گرفته است.
از آنجایی که دانش آموختگان این رشته برای نحستین بار در ایران به چرخه فعالیتهای علمی و پژوهشی وارد می شوند و توانایی ایفای نقش های آموزشی، پژوهشی و خدماتی را خواهند داشت، لذا طیف وسیعی از وظایف محوله در مراکز مختلف به شرح زیر را پوشش خواهند داد:
- گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی
- مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت علوم و دانشگاه های غیرانتفاعی
- پژوهشکده ها و شرکتهای دانش بنیان
- مراکز رشد
- بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی بیمارستان ها
- سازمان ها و ارگان هایی که در سیاست گذاری های بهداشتی- درمانی و خدمات پزشکی در سطح کلان کشوری فعالیت دارند.
- کارخانه های داروسازی
- کارخانه های ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی
- مراکز تشخیصی
امید می رود با آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و کاربردی شدن دانش هوش مصنوعی در علوم پزشکی، متخصصینی تربیت شوند که با تولید دانش و فناوری، توسعه و اجرای تحقیقات کاربردی و مشارکت در بخشهای اجرایی نظام سلامت با همکاری مستقیم با کادر سلامت، بتوانند به ارتقاء خدمات سلامت در حوزه پیشگیری، تشخیص، بهداشت و درمان کمک نمایند.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید