ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازنگری آیین نامه بکارگیری نخبگان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این راستا شبکه نخبگانی در وزارت بهداشت ایجاد شده و ما پیگیر حل مشکلات و معیشت این قشر هستیم.
دکتر بهرام عین اللهی در مراسم تجلیل از برترین‌ دانشجوهای ادوار و برترین‌های سی‌امین جشنواره دانشجوی نمونه که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، استاد و دانشجو را دو جزء تاثیرگذار در دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم نظام آموزشی خوبی داشته باشیم که تمام اجزا را داشته باشیم. اما اگر از ما بپرسند در بین این عوامل کدام یک اثرگذاری بیشتری دارد، می‌توانیم به استاد و دانشجو اشاره کنیم این در حالی است که در نقاط زیادی از دنیا هزینه‌های زیادی در آموزش می‌کنند اما چون فاقد دو شاخصه استاد و دانشجو هستند، نمی‌توانند پیشرفتی داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: در درجه اول از عوامل مؤثر در نظام آموزش عالی می‌توان به استاد اشاره کرد، استادی که تمام معنا استاد باشد. به مملکت خود اعتقاد داشته و امید بدهد چرا که استاد هر حرکتی انجام دهد، دانشجو از وی الگو می‌گیرد.
عین اللهی همچنین دانشجو را یکی از ارکان پیشرفت کشور دانست و گفت: وظیفه اصلی دانشجو به دنبال دانش بودن است. البته با امکانات علمی زیادی که امروزه در دنیا وجود دارد، انتظار ما فقط حفظ کردن جزوه و امتحان دادن و نمره خوب گرفتن نیست و ما انتظار بسیار بیشتر داریم.
وی تاکید کرد: دانشجو باید به صورت مرتب تحت آموزش قرار بگیرد. بهترین دانشجو دانشجویی است که به خوبی جستجو کند و معلومات خود را از بین دریای معلومات پیدا کرده و کاربردی کند و ما برای پیشرفت کشور به دانشجویان نمونه و نخبه نیاز داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند شاخصه برای دانشجوی نخبه عنوان کردند که می‌توان به دارا بودن احساس مسئولیت، چشم دوختن به افق آینده علمی کشور، استفاده از توان خود، کارکردن با رویکرد مسئله محوری اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: هرچه فرد اثرگذاری بیشتری در کشور داشته باشد، این فرد نخبه تر است. دلیل اینکه کشور ما در مهار کرونا یکی از موفق ترین کشورهای جهان بود، بخاطر داشتن نخبگان، دانشمندان جامعه پزشکی بوده است. کشور ما در تمام شاخص‌های سلامت در منطقه برتر است.
عین اللهی از تشکیل شبکه نخبگانی در کشور خبر داد و گفت: در راستای تشویق نخبگان آئین نامه‌های جذب وزارت بهداشت برای به کارگیری نخبگان متدین و متعهد بازنگری شده است. همچنین شبکه نخبگانی ایجاد شده است و ما پیگیر حل مشکلات و معیشت این قشر هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با بیان اینکه در المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی تحولاتی ایجاد شده است، افزود: امکان ادامه تحصیل استعدادهای برتر در مقاطع بالاتر ایجاد شده است. امکان تحصیل همزمان استعدادهای برتر نیز در چند حوزه ایجاد و همچنین سهمیه جذب اعضای هیئت علمی برای نخبگان اختصاص نیز داده شده و قرارگاه راهیان پیشرفت تشکیل شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید