ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

آزمایشگاه علوم اعصاب (نوروساینس) که تمرکز اصلی آن، ارزیابی تاثیر گیاهان دارویی و ترکیبات فعال آنها بر فعالیت‌های شناختی مغز، الگوهای رفتاری، و اختلالات روانی و شناختی است در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی شروع بکار کرد.
دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در رابطه با فعالیت این آزمایشگاه اظهار کرد: در حال حاضر، در آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی هشت تست شناختی-رفتاری انجام می‌شود که شامل تست های حافظه اجتنابی، حافظه فضایی، اضطراب، فعالیت لوکوموتور، افسردگی، وسواس، درک درد، و محرومیت از خواب است. مدل‌های اختلالات شناختی و روانی ایجاد شده در مطالعه‌های ما، مدل‌های افسردگی، اضطراب، بی­خوابی، مانیا (شیدایی)، و استرس پس از سانحه (PTSD) است.
دکتر سالار واثقی، مسئول آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی این پژوهشکده عنوان کرد: ما در این آزمایشگاه از عصاره یا ترکیبات فعال گیاهانی نظیر زعفران و سیلوسایبین استفاده می کنیم. همچنین، گیاهان دیگری نظیر زردچوبه، گل راعی، بابونه، مریم گلی، جینسینگ، جینکو بیلوبا، و پنجه گربه در دسته گیاهانی هستند که تاثیرات مثبت فراوانی بر فعالیت های شناختی مغز دارند. این گیاهان، خصوصا بعنوان درمان کمکی در کنار داروهای شیمیایی (بمنظور کاهش عوارض و دوز این داروها) نقش ویژه‌ای دارند. افسردگی، اضطراب، اختلالات حافظه، و اختلالات خواب از جمله نقص های شناختی است که تحت تاثیر گیاهان دارویی به میزان قابل توجهی برطرف می شوند.
دکتر ممتاز، مدیر گروه فارماکولوژی و طب کاربردی این پژوهشکده افزود: آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آمادگی همکاری با شرکت های دارویی، دانشگاه ها، و مراکز تحقیقاتی را در زمینه تحقیقات عصب شناختی و رفتاری دارد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، ممتاز هدف این آزمایشگاه را گسترده‌تر شدن فعالیت آن، و همکاری با مراکز تحقیقاتی دیگر و شرکت های داروسازی عنوان کرد و تاکید کرد این آزمایشگاه آمادگی انجام پژوهش‌ها روی داروهای گیاهی جدید و چاپ مقاله‌های حاصل از نتایج آنها را در مجله‌های معتبر جهانی دارد تا بتواند داروی موردنظر را وارد چرخه آزمایشی بر روی انسان کند، تا در نهایت به تولید یک داروی جدید ختم شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید