ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۲۳ طرح فناورانه در حوزه سلامت در نوبت حمایت های مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته اند.
دکتر حمید رضا بنفشه در حاشیه رویداد ملی سرمایه گذاری و فناوری سلامت که در محل کمپ پتروشیمی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت طی امسال، اختصاص بودجه های موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی و یک درصد سهم وزارت بهداشت از درآمدهای اختصاصی برای حمایت از طرح های تحقیقاتی محصول محور است.
وی افزود: این وزارتخانه برای اجرای حمایت ها فراخوانی را به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به منظور ارسال طرح های تحقیقاتی محصول محور ارسال کرده است و از سوی دیگر در همین راستا کمیته های تخصصی در حوزه های دارو، غذا، تجهیزات پزشکی، نرم افزارهای کاربردی، ملزومان مصرفی و سلامت دیجیتال تشکیل و پروژه ها بر اساس موضوع به این کمیته ها ارجاع می شوند.
وی ادامه داد: اولین موضوعی که در این کمیته ها مورد بررسی قرار می گیرد آن است که این طرح ها تا چه میزان در راستای اولویت های نظام سلامت و حل مشکلات آن ها است و از سوی دیگر امکان‌سنجی آن ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر بنفشه بیان کرد: تاکنون ۹۰ طرح تحقیقاتی محصول محور به ستاد وزارت بهداشت ارسال شده که از این تعداد ۲۳ طرح تایید و در نوبت حمایت های مالی این وزارتخانه قرار دارند.
وی تصریح کرد: در کمیته های تخصصی، اولین اقدامی که صورت گرفته آن است که اولویت و نیازهای حوزه سلامت احصاء شده و برای آن ها طرح تهیه شود.
وی در پاسخ به این سوال که در وزارت بهداشت بعد از بررسی های صورت گرفته تاکنون چند نیاز در حوزه سلامت احصاء شده است؟ گفت: ۱۲ کمیته تخصصی در حوزه فناوری در وزارت بهداشت وجود دارد که البته تعدادی از این کمیته ها نیز در حوزه تحقیقات قرار دارند.
این مسئول افزود: در کمیته غذا، ۱۲ اولویت مشخص شده و در حوزه دارو نیز ۳ کمیته تخصصی شکل گرفته است که یکی از مهمترین اهداف آن ها در حوزه فناوری، افزایش تولید و خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.
مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: علاوه بر آن کمیته ای تحت عنوان مواد موثره دارو نیز تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته آن است که دانشگاه ها اگر می توانند مواد موثره دارویی که هم اکنون وارد کشور و سپس فرموله می شوند را تولید کنند.
به گفته وی در حال حاضر ۵ پروژه مواد موثره دارویی تایید و مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفته و به تدریج در حال رونمایی از آن ها هستیم که به عنوان مثال داروی مزالازین، فنی‌توئن و فنوباربیتال تولید شده و به تدریج در تولید آن ها خودکفا خواهیم شد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی، مزیت نسبی وجود گیاهان دارویی در کشور وجود دارد، افزود: کمیته های داروهای گیاهی تشکیل شده و اگر در این زمینه، طرح ارائه شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تشکیل کمیته فرمولاسیون نوین دارویی ادامه داد: انواع و اقسام فرمول های جدید در حوزه دارویی وجود دارد که اگر طرحی ارائه شود و مورد تایید قرار بگیرد، حمایت می شود.
دکتر بنفشه بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۱۰ اولویت اصلی شناسایی شده که ۲ طرح ملی به صورت کلان مورد حمایت قرار گرفته است و یکی از آن ها تولید پنس های یک بار مصرف بی او پاسی است که اکنون ارزبری بالایی نیز دارد.
وی تصریح کرد: تولید هالوفایبرها که در ساخت انواع تجهیزات پزشکی به عنوان ماده اولیه نیز استفاده می شود، تایید شده و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته ها از کل کشور شناسایی و دعوت می شوند و تاکید وزارت بهداشت بر این است تا از همه پتانسیل های موجود داخل استفاده شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید