ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: با توجه به ضرورت تدوین برنامه و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران، این مهم امسال در اولویت برنامه های این معاونت قرار دارد.

محمد میرزابیگی روز سه شنبه در جمع مسئولان دانشكده پرستاری مامایی و دانشجویان رشته پرستاری بوشهر افزود: با وجود توان و مهارتهای بالای پرستاران كشورمان نسبت به دیگر كشورها، هنور این حرفه در ایران شان بین المللی ندارد.
معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در زمان حاضر140هزار پرستار كارشناس در بیمارستانها مشغول به خدمت هستند.
وی با اشاره به جذب 75هزار پرستار در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه در كشور افزود: در طرح تحول سلامت پارسال 17 هزار نفرنیرو بكارگیری شد.
میرزابیگی اظهاركرد: امسال تاكنون مجوزاستخدام پیمانی 16 هزار و 200 نفرنیرو برای دانشگاههای علوم پزشكی صادر شده است كه از این تعداد11 هزار نفرمربوط به گروه پرستاری هستند.
وی یادآور شد: رشته پرستاری و دانشجویان این رشته از جمله افرادی هستند كه در زمان فارغ التحصیلی معطل كار نمی مانند و تا سالهای آینده نیز بكارگیری پرستاران را خواهیم داشت این درحالی است كه خیلی از رشته ها مشكل بیكاری دارند.
میرزابیگی افزود: با توجه به اینكه تاكنون تعریف درستی از پرستاری به جامعه ارائه نشده است، پرستاران باید مبلغان این اندیشه باشند.
وی گفت: در زمان حاضر181دانشكده پرستاری و 50هزار دانشجوی پرستاری از كارشناسی تا دكترا داریم.
میرزابیگی افزود: دراین شرایط میزان پرستار به تخت بیمارستانی از 1 نفر بالاتر است اما هدف ما بالاتر از 2 تا 2.5 نفر برای هر تخت بیمارستانی است.
وی ادامه داد: با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای، شان بین المللی حرفه پرستاری حفظ می شود و افراد دارای صلاحیت، در چارچوب این حرفه در جامعه خدمت می كنند.
میرزابیگی با تاكید بر تدوین شاخص های ملی در حرفه پرستاری گفت: با وجود افزایش نسبت نیرو در بخش پرستاری، به دلیل نبود شاخص و استاندارد باز هم با كمبود نیرو روبه رو هستیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: تدوین شاخص های ملی پرستاری در ابعاد مختلف از دیگر اولویت های این معاونت است.
وی بیان كرد: وظیفه پرستاران تنها در چارچوب بیمارستان ها تعریف نشده است و فعل مراقبت و پرستاری در جامعه از پیشگیری تا بازتوانی باید برای مردم ارائه شود.
میرزابیگی افزود: توسعه پرستاری جامعه نگر و حضور پرستاران علاوه بر بیمارستان ها در جامعه از دیگر اولویت های كاری این معاونت است.
وی اضافه كرد: براساس تعریف پرستاری جامعه نگر این قشرعلاوه بر بیمارستان ها در سطح جامعه برای ارائه خدمات پرستاری باید دفتر كار داشته باشند كه در این زمینه آئین نامه ها تنظیم و بزودی ابلاغ می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به سطح بندی خدمات گروه پرستاری در كشور اشاره كرد و گفت: براساس این نظام سطح بندی خدمات پرستاری در سه سطح مراقبت های اولیه بالینی، عمومی و تخصصی و فوق تخصصی تقسیم بندی می شوند.
میرزا بیگی یادآور شد: خدمات سطح اول را نیروهای كمك پرستار، عمومی توسط كارشناسان دانشگاهی و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را پرستاران كارشناس ارشد، phd و dnp پس از گذراندن دوره های تخصصی ارائه می كنند.
وی درباره شایعه جایگزینی كمك پرستاران به جای پرستاران شاغل در مراكز بهداشتی و درمانی گفت: جامعه پرستاری بویژه دانشجویان این رشته به برخی تبلیغات كه از سر ندانم كاری، بی اطلاعی و غیر علمی است، توجه نكنند.
میرزابیگی ادامه داد: برخی با سیاه نمایی اعلام می كنند قرار است عده ای جای عده دیگری را بگیرند، آیا 10 هزار كمك پرستاربا چه آموزشی می توانند جای 140 هزار پرستار شاغل و 50 هزار دانشجو در رشته پرستاری را بگیرند؟
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشكی اظهاركرد: دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل توجهی به این سیاه نمایی ها نكنند و با اراده و خودباوری در رشته های تخصصی خود به فعالیت ادامه دهند.
وی در مورد پرداختی ها به جامعه پرستاری اظهاركرد: با وجود اینكه نظام پرداخت كنونی به جامعه پرستاری خوب نیست و همواره مورد انتقاد وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی است باید فكر اساسی برای شود ولی دراین نظام میانگین 9 تا 10 درصد از درآمد نظام درمانی كشور به سمت پزشكان و پرستاران سوق داده شده است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشكی بیان كرد: در زمان حاضر كارانه پرستاران نسبت به كارانه سال 92 آنان 2.5تا 3 برابر شده است ولی بازهم این میزان تغییركافی نیست و تلاش می كنیم پرداختیها بیشتر شود.
میرزابیگی گفت: باید با داشته های زیادی كه داریم نداشته هایمان را بدست آوریم وسیاه نمایی ها داشته هایمان را نباید تحت تاثیرنگذارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید