ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام معاون آموزشي وزارت بهداشت در اولين كنگره طرح احياي آموزش باليني مامايي «طرح استقرار اعضاي هيات علمي مامايي در بالين» گفت: هدف ما احیای آموزش بالینی است و در این راستا مامایی پیشتاز است.


قائم مقام معاون آموزشي درخصوص آموزش و جذب هيات علمي مامايي گفت: در حال حاضر 350 عضو هيات علمي در اين رشته داريم كه البته به نسبت دانشجويان مامايي، كافي نیستند . ولي به نسبت جذب این رشته، نسبت مجوزهای اختصاص داده شده برای جذب تعداد کل هیأت علمی به وزارت بهداشت، تعداد مجوزی که برای هیأت علمی رشته مامایی اختصاص داده شده است نسبتا مناسب است و امید است با تلاش معاونت آموزشی برای اخذ مجوزهای بیشتری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین هیأت علمی مورد نیاز دانشگاهها بتوان کمک بیشتری به جذب هیأت علمی بالینی نمود.
به گزارش وب‌دا، دكتر حميد اكبري در اين كنگره با بيان اينكه هدف ما ارتقاي سطح مامايي در جامعه پزشكي است، افزود: تحول و نوآوري در آموزش پزشكي مورد توجه ماست و این توانمندي از مهرماه سال جاري به عنوان گام چهارم طرح و نوآوري در سلامت در 11 بسته به اجرا گذاشته شده است.
قائم مقام معاون آموزشي گفت: به روز رساني آموزش رشته‌هاي علوم پزشكي براساس آخرين دستاوردهاي علمي از ضروریات حوزه آموزش است تا دانشجويان را با دانش بالا و مهارت‌هاي لازم تربيت ‌كنيم.
وي با بيان اينكه توانمندسازي دانشجويان مامايي بسيار زيربنايي و مهم است ، افزود: هرچه علم مامايي پيشرفته‌تر باشد بهتر مي‌شود انجام وظيفه كرد و نتايج در رشد فردي و جامعه بيشتر خواهد بود. زيرا يكي از مهمترين مباحث آموزش پزشكي سلامت فرد است و جامعه مامايي در بحث آموزش در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اين وظيفه را انجام مي‌دهند.
دكتر اكبري افزود: طبيعتاً با پيشرفت علم ، انتظارات هم بالا مي‌رود و همچنین با اجراي طرح تحول سلامت، جامعه پزشكي بايد نقش خود را ايفا كرده و براساس اقتضاهاي زمان اقدام كند و انجام اين امر در گرو ايجاد تغيير در آموزش در جهت اهداف اين طرح است.
وي با بيان اينكه در بحث تحول در آموزش يكي از بسته‌هاي ما گذر به دانشگاه‌هاي نسل سوم است، افزود: هدف ما، تربيت افراد كارآمد با مهارت‌هاي لازم و ارتقاي آموزش‌هاي مهارتي آنان است و در این راستا ارتقاي آموزش مامايي نيز در حال انجام است.
وي در ادامه ضمن قدرداني از تلاش همكاران برای تامين هيات علمي گفت: با برنامه‌ريزي نسبت به تامين هيات علمي اقدامات لازم صورت گرفته و در احياي آموزش باليني مامايي پيشتاز بوده و آموزش‌هاي عملي به طور جدي انجام می شود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید