ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دکتر اکبری گفت وزارت بهداشت برای تایید مدارك دانشجویان ایرانی خارج رفته از این دانشجویان آزمون می گیرد و شرایطی را برای تایید آنها تعیین كرده است


اكبری ادامه داد: علاوه بر آن این دانشجویان در صورتی كه دانشگاه خارجی آنها در فهرست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت باشد( فهرست این دانشگاهها در سایت وزارت بهداشت موجود است)‌باید در یك آزمون داخلی شركت كنند و در صورتی كه قبول شوند،مدرك آنها پذیرفته می‌شود.
وی گفت: مدرك بسیاری از این دانشجویان مورد تایید قرار نمی‌گیرد و بسیاری از آنان مجبورند دوباره دوره‌های آموزشی را در دانشگاههای داخلی با پرداخت هزینه سپری كنند.
اكبری درباره هزینه تحصیل دوباره این دانشجویان در داخل به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه تحصیل این دانشجویان معادل هزینه تحصیل در پردیس های خودگردان است كه سالانه حدود 25 میلیون تومان است كه البته با توجه به دانشگاه این هزینه متفاوت است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره تعداد دانشجویان ایرانی كه هر سال برای تایید مدرك یا انتقال به كشور مراجعه می كنند، گفت: هر سال حدود هزار دانشجوی ایرانی كه در خارج تحصیل كرده اند به وزارت بهداشت مراجعه می كنند كه مدرك حدود 250 نفر آنها تایید و 750 نفر آنها رد می شوند. این شرایط در گذشته شامل معدل دیپلم بالای 14 و معدل پیش دانشگاهی بالای 14 بود كه از سال 2017 به معدل بالای 16 برای دپیلم و بالای 17 برای پیش دانشگاهی و معدل بالای 15 برای دوره آموزشی در دانشگاه خارجی تغییر می كند، یعنی شرایط سختگیرانه‌تر می شود.
اكبری اضافه كرد: البته این شرایط جدید عطف به ما سبق نمی‌شود و دانشجویانی كه قبل از سال 2016 به خارج رفته‌اند بر اساس شرایط قبلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید