ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم در بررسی "نقش کنکور در نظام آموزشی"، تاکید کرد: در مورد بحث تعدد آزمون‌ها و اعتباربخشی به آن‌ها باید گفت این فرایند از مقطع دکتری آغاز خواهد شد زیرا گره کار در آزمون دکترا است.

البته این امر را به صورت نیمه آزمایشی در پردیس‌ها که 15 اسفند امسال زمان برگزاری آزمون آن‌ها است، انجام داده‌ایم اما آزمون در مقطع دکترا در سال آینده بیش از دو بار برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه آموزش دارای سه مرحله است، توضیح داد: مرحله درون‌داد، فرایندی که در طی سیستم آموزشی رخ می‌دهد و مرحله برون‌داد سه مرحله آموزش هستند. با توجه به اسناد بالادستی و قوانینی که وجود دارد هنوز نتوانستیم آموزش را از حالت جزیره‌ای خارج کنیم و باید سیاست‌گذاری جدی‌تری در حوزه آموزش انجام شود. نمی‌توان کل فرایند را نادیده گرفت و فقط در گلوگاه‌ها تمرکز کنیم. من فکر می‌کنم آموزش و پرورش توان ایجاد سازمانی مشابه سازمان سنجش را دارد.
ابراهیم خدایی با تأکید بر اینکه سازمان سنجش، آموزش را براساس اصول طراحی می‌کند، اظهار کرد: این سازمان در تمام مقاطع از همکاران آموزش و پرورشی و اساتید دانشگاه‌ها بهره می‌برد. در کل دنیا دو آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون استعداد تحصیلی برگزار می‌شود، اما در ایران ورودی‌ها به دانشگاه فقط با آزمون پیشرفت تحصیلی سنجیده می‌شوند. البته در دوره دکترا آزمون استعداد تحصیلی کماکان برگزار می‌شود.
 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید