ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

فــراخــوان ثبت نام متقاضیان بورس تحصیلی دکتری تخصصی پژوهشی علوم اعصاب بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده بین المللی مغز واعصاب هانوفر با همکاری موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

با توجه به قوانین جاری کشور از جمله آيين نامه دوره دكتري تخصصي پژوهشي بالینی (Ph.D. by Research) مصوب پنجاه و یکمین جلسه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي مورخ 25/03/1392 و با سپاس بيكران به درگاه ايزد منان و آرزوي توفيق براي تمامي پويندگان و پژوهندگان عرصه علم و آگاهي و اميد و سربلندي براي داوطلبان عزيز، ضوابط و شرايط دریافت بورس تحصیلی دکتری تخصصی پژوهشی علوم اعصاب بالینی (Ph.D. by Research) که با هدف تامين نيروي انساني متعهد و متخصص و کسب دانش و مهارت از طریق پژوهش¬های هدفمند و نوآوری در یک حیطه علمی خاص می¬باشد، به شرح زير اعلام مي¬گردد. مهلت ثبت نام از تاريخ 10/06/93 الي 01/08/93 فقط بصورت اينترنتي از طريق سايت http://www.tums.ac.ir میسر می¬باشد.
الف) شرح دوره:
ضوابط این دوره بر مبنای آئین¬نامه دکتری¬تخصصی¬پژوهشی (Ph.D. by Research) مصوب¬پنجاه و یکمین جلسه شورای¬عالی برنامه-ریزی علوم پزشکی مورخ 25/03/92 و سایر ضوابط که دانشگاه و مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی در این فراخوان اعلام می¬نماید خواهد بود.
اين دوره شامل دو مرحله و حداکثر چهار سال مي¬باشد:
1) بخش اول:
- طول مدت اين دوره به تشخيص کمیته مشترک سیاستگذاری يك سال مي¬باشد كه در اين دوره دانشجو مهارتهاي نظري و عملي بنيادين پژوهش را در طی مدت تحصیل در داخل کشور مي¬آموزد.
2) بخش دوم:
طول مدت اين دوره به تشخيص کمیته مشترک سیاستگذاری 5/2 تا 3 سال است. در اين دوره دانشجو با استفاده از مهارتهاي كسب شده در يك هدف تحقيقاتي يك يا چند پروژه تحقيقاتي را متناسب با اهداف دانشگاه و نیاز کشور انجام مي¬دهد كه از زمان پذيرفته شدن دانشجو پس از احراز شرايط لازم جهت ورود به دوره آغاز و با دفاع از پايان نامه و ارائه تولیدات علمی، ختم مي¬شود.
- طول مدت دوره در شرايط خاص، به تشخيص کمیته مشترک سیاستگذاری دانشگاه حداكثر تا 2 نيم سال ديگر قابل تمديد مي¬باشد.
- به¬پذیرفته¬شدگان پس از طی¬کامل دوره فوق در صورت کسب¬امتیازات لازم و تأیید پژوهشکده بین¬المللی مغز و اعصاب ¬هانوفر و دانشگاه علوم¬پزشکی تهران علاوه بر مدرک Ph.D. by Research مدرک فلوشیپی آن رشته با گرایش مذکور از طرف پژوهشکده بین¬المللی مغز و اعصاب هانوفر و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ارائه خواهد شد تا طبق مقررات و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی قرار گیرد.
ب) استاد راهنما:
هر دانشجو دو استاد راهنما خواهد داشت که از بین اساتید واجد شرایط و با تصويب کمیته مشترک سیاستگذاری از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده بین¬المللی مغز و اعصاب هانوفر تعيين مي¬شوند.
• استاد راهنمای خارجی فردي است كه وظيفه هدايت و راهنمايي دانشجو را تا پايان دوره ای که در پژوهشکده بین¬المللی مغز و اعصاب هانوفر می گذراند، بر عهده دارد.
• استادراهنمای داخلی فردي است كه وظيفه هدايت و راهنمايي دانشجورا درطول دوره ای که در ایران تحصیل می¬کند، برعهده دارد.
ج) شرايط عمــومــي:
داوطلبيني مجاز به درخواست بورس مي¬باشند كه ضمن برخورداري از توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي، واجد كليه شرايط عمومي و متداول برای ورود به آموزش عالی و اعزام به بورسهای مختلف كشور از جمله اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان مندرج در قانون اساسي، پذيرفتن قانون اساسي و عدم مخالفت با نظام جمهوري اسلامي ايران، عدم وابستگي تشكيلاتي به احزاب و گروههاي محارب و ملحد و هواداري از آنها، نداشتن سوء پيشينه كيفري و نيز عدم اشتهار به فساد اخلاقي در تمام ادوار تحصيلي و مراحل شغلي باشند و همچنین نداشتن هرگونه منع قانونی برای ادامه تحصیل.
د) شرايط اختصــاصي:
1- داشتن بورد تخصصی در رشته¬های مندرج در فراخوان سال جاری.
2- داشتن صلاحیت¬های قانونی لازم جهت استفاده از بورسیه و عضویت هیأت علمی دانشگاه بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور.
3- سپردن¬تعهد لازم جهت¬انجام خدمات¬قانونی¬پس از اتمام¬دوره بورس¬مطابق¬قوانین¬دانشگاه و وزارت¬متبوع به¬میزان¬حداقل سه¬برابر دوره تحصیلی.
4- ارائه ایده¬های پژوهشی نوآورانه بر اساس نیازهای کشور و نقشه علمی دانشگاه و کشور در زمینه¬های علوم مغز و اعصاب که می¬بایست در سیستم پژوهشیار- مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی به نشانی http://www.tums.ac.ir ثبت شود.
5- داشتن و ارائه حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل ISI / Pub med با نمایه بین¬المللی به عنوان نویسنده اول یا مسئول در هنگام ثبت نام.
6- داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی و ارائه مدرک رسمی آن مطابق با قوانین ثبت نام دکتری تخصصی پژوهشی داخل
7- حداکثر سن قابل قبول 35 سال برای داوطلبان غیرهیات علمی و 40 سال برای اعضای هیات علمی دانشگاه¬ها.
8- تحصيل در مقطع دكتري تخصصي پژوهشي تمام وقت مي¬باشد بنابراين هرگونه اشتغالي غيراز تحصيل براي دانشجو ممنوع است.
9- دانشجو پس از قبولی موظف به سپردن تعهد رسمي به دانشگاه طبق مقررات مي¬باشد كه طي آن متعهد می شود چنانچه در مدت مجاز تحصيل نتواند دوره را به اتمام برساند به دانشگاه غرامت پرداخت نماید.
10- عدم اشتغال به تحصیل هم زمان در سایر دوره¬های آموزشی.
11- موفقیت در مصاحبه ورودی موسسه برای کلیه داوطلبین الزامی است.
12- متقاضیانی¬که علاوه برتسلط به زبان¬انگلیسی، تسلط به زبان¬آلمانی داشته باشند در اولویت خواهند بود.
چ) چگونگي برگزاري جلسه انتخاب و پذيرش دانشـــجو:
* افرادی می توانند به مصاحبه معرفی شوند که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای ثبت نام در دوره دکتری تخصصی و بورس تعریف شده کنونی را داشته باشند:
1- آزمون زبان انگلیسی (کتبی- شنیداری) و مصاحبه اختصاصی
2- آزمون شفاهی دور اول (مصاحبه علمی و عمومی)
3- از داوطلباني كه در آزمون شفاهي (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را كسب كرده باشند به تعداد دو برابر ظرفيت، جهت آزمون شفاهي (مرحله دوم) دعوت به عمل خواهد آمد.
1- مدارك لازم براي ثبت نام و شركت در آزمون "قسمت اول":
داوطلبان دقت نمايند:
زمان ثبت¬نام آزمون از تاريخ 10/06/93 الي 01/08/93 می¬باشد و فقط بصورت اينترنتي از طريق سايت http://www.tums.ac.ir انجام مي¬پذيرد. لذا لازم است کلیه متقاضیان مدارک خواسته شده برای ثبت نام مندرج در این فراخوان به صورت فایل اسکن شده و به آدرس این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید ایمیل گردد. همچنین داوطلب می¬بایست مدارک معتبر و برابر با اصل شده خود را از طریق پست سفارشی به آدرس پژوهشکده علوم اعصاب واقع در تهران، انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، شمال درب شرقی، ساختمان ریحانه، طبقه سوم، دبیرخانه مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی ارسال نماید.
الف- مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون "قسمت اول":
1- تکمیل فرم درخواست.
2- تصوير كارت ملي (هر دو طرف) در يك نسخه.
3- يك نسخه تصوير از تمامي صفحات شناسنامه.
4- يك نسخه تصوير برگ پايان خدمت يا معافيت دائم يا موقت يا دوره نظام وظيفه.
5- شش قطعه عكس جديد 4×3.
6- تصوير برابر با اصل شده مدرك تحصيلي دكتري عمومی.
7- تصوير برابر با اصل شده مدرك تحصيلي تخصصی.
8- تصوير برابر با اصل قبولی در بورد تخصصی در رشته مربوطه.
9- تصوير برابر با اصل موافقت کتبی بالاترین مقام مسئول سازمان محل خدمت مبنی بر موافقت با طی دوره آموزشی و انجام تعهدات حقوقی و قانونی پس از اتمام دوره آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران.
10- تصویر برابر اصل یکی از مدارک ذیل که در دو سال اخیر اخذ شده باشد و تا پایان اسفند 1393 اعتبار داشته باشد:
MHLE - حداقل نمره 50 (نمرات 45 تا 49 بصورت مشروط)
- MSRT حداقل نمره 50 و يا 475 (نمرات 45 تا 49 و یا 455 تا 474 بصورت مشروط)
- TOLIMO حداقل نمره 480 (نمرات 432 تا 479 بصورت مشروط)
- TOEFL حداقل نمره 480 شامل تافلهای خارج از کشور و آزمونهای تافل موسسه ETS که به دو صورت PBT و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود(نمرات 432 تا 479 بصورت مشروط)
- IELTS حداقل نمره 5 مدرك آكادميك (نمرات 5/4 تا 9/4 بصورت مشروط)
- MELAB حداقل نمره 70 (نمرات 63 تا 69 بصورت مشروط)
چنانچه متقاضیان محترم هیچ یک از مدارک فوق الذکر در بند 10 را دارا نمی باشند تا زمان انجام مصاحبه مرحله اول مهلت دارند تا یکی از مدارک ذکر شده را کسب و ارائه نمایند.
در صورت قبولی در کلیه آزمونها از دارندگان نمرات مشروط ثبت نام مشروط بعمل آمده و تا پایان سال اول تحصیل مهلت داده می شود تا مدرک زبان معتبر خود را ارائه نمایند.
11- رزومه (C.V.) کامل و به روز
12- فایل مقالات منتشره.
13- ارائه ¬پروپوزال ایده پژوهشی مورد نظر داوطلب در فیلدهای ضمیمه¬ که می¬بایست در سیستم¬ پژوهشیار مرکز تحقیقات ضایعات مغزی نخاعی به نشانیhttp://www.tums.ac.ir ثبت شود.
14- حکم استخدامی سال 1393 در مورد داوطلبین شاغل در دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز و نهادهای دولتی و غیردولتی.
15- تصوير برابر با اصل گواهی داشتن رتبه¬های اول تا چهارم در امتحانات بورد تخصصی (کسب این رتبه به عنوان امتیاز ویژه تلقی و محاسبه خواهد شد).
16- اعلام و ارائه مدارک مربوط به آخرین وضعیت تعهدات قانونی
17- تصوير برابر با اصل فيش بانكي.
الف) واريز مبلغ 000/000/4 ريال به حساب شماره 2761900335 به نام درآمدهای بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کد شناسه 06258 نزد بانک ملت شعبه هجرت (قابل پرداخت در كليه شعبه¬هاي بانك ملت) برای آزمون شفاهي دور اول. داوطلبين بايد شماره فيش بانكي و تاريخ واريز آن را در حين ثبت¬نام اينترنتي در فرم هاي ثبت¬نام ثبت نموده و کپی برابر با اصل فيش واريزي را در هنگام ارسال مدارک ضمیمه نمایند.
ب) برای قبول شدگان مرحله آزمون شفاهي دور اول و جهت ورود به آزمون شفاهي مرحله دوم واريز مبلغ 000/000/5 ريال به حساب شماره 2761900335 به نام درآمدهای بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کد شناسه 06258 نزد بانک ملت شعبه هجرت (قابل پرداخت در كليه شعبه¬هاي بانك ملت) و ارسال آن با شماره نمابر 66938885 و تحویل اصل آن قبل از مصاحبه نهایی.

2- ثبت نام در قسمت دوم آزمون از طریق سامانه ثبت نامی دانشگاه (جهت پذیرفته شدگان در آزمون قسمت اول):
مدارک بند ب می¬بایست از طریق سامانه http:/etr.tums.ac.ir ارسال گردیده و توصیه اکید می گردد داوطلبان محترم تا زمان دریافت پیام "تکمیل مدارک پژوهشی" به این سامانه مراجعه نمایند.

ب) مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون از طریق سامانه ثبت نامی دانشگاه.
1- معرفی نامه کتبی از مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی پژوهشکده علوم اعصاب «بازتوانی عصبی» دانشگاه
2- تصوير كارت ملي (هر دو طرف) در يك نسخه.
3- يك نسخه تصوير از تمامي صفحات شناسنامه.
4- يك نسخه تصوير برگ پايان خدمت يا معافيت دائم يا موقت يا دوره نظام وظيفه.
5- تصوير برابر با اصل شده مدرك تحصيلي دكتري عمومی.
6- تصوير برابر با اصل شده مدرك تحصيلي تخصصی.
7- تصوير برابر با اصل قبولی در بورد تخصصی در رشته مربوطه.
8- تصوير برابر با اصل موافقت کتبی بالاترین مقام مسئول سازمان محل خدمت مبنی بر موافقت با طی دوره آموزشی و انجام تعهدات حقوقی و قانونی پس از اتمام دوره آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران.
9- تصویر برابر اصل یکی از مدارک ذیل که در دو سال اخیر اخذ شده باشد و تا پایان اسفند 1393 اعتبار داشته باشد:
MHLE - حداقل نمره 50 (نمرات 45 تا 49 بصورت مشروط)
- MSRT حداقل نمره 50 و يا 475 (نمرات 45 تا 49 و یا 455 تا 474 بصورت مشروط)
- TOLIMO حداقل نمره 480 (نمرات 432 تا 479 بصورت مشروط)
- TOEFL حداقل نمره 480 شامل تافلهای خارج از کشور و آزمونهای تافل موسسه ETS که به دو صورت PBT و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود(نمرات 432 تا 479 بصورت مشروط)
- IELTS حداقل نمره 5 مدرك آكادميك (نمرات 5/4 تا 9/4 بصورت مشروط)
- MELAB حداقل نمره 70 (نمرات 63 تا 69 بصورت مشروط)
10- فایل دو مقاله منتشره در ISI / Pub med بعنوان نویسنده اول یا مسئول.
11- اعلام و ارائه مدارک مربوط به آخرین وضعیت تعهدات قانونی
12- پرداخت مبلغ حق ثبت نام

تذکرات:
- بدیهی است با توجه به ضرورت تطبیق با قوانین و مقررات جاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه مختار خواهد بود در طول زمان شرائط عمومی و اختصاصی را به شرائط قبلی اضافه نماید.
- ارسال مدارک دلیل بر ایجاد حق برای دریافت بورس نخواهد بود و متقاضی می¬بایست کلیه مراحل را با موفقیت سپری نماید.
- مبلغ ثبت نام و مدارک ارسالی به هیج وجه عودت داده نخواهد شد اعم از نداشتن شرائط عمومی و اختصاصی و یا انصراف.
- در صورت انصراف متقاضی در هر مرحله می¬بایست کلیه هزینه¬های را به نرخ روز به تشخیص دانشگاه مسترد نماید.
- متقاضیان می¬بایست پس از قبولی وثیقه ملکی حداقل به ارزش پانصد میلیون تومان به دانشگاه بسپارند.
- مدارک تحصیلی پایان دوره (دکتری تخصصی پژوهشی- فلوشیپ) پس از طی دوره تعهدات به دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطا خواهد شد.
- تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی علوم اعصاب بالینی تمام وقت بوده، بنابراین هرگونه اشتغال خارج از این موضوع برای دانشجو ممنوع است.
- از کلیه متقاضیان آزمون (کتبی- شفاهی) زبان انگلیسی توسط مرکز زبان دانشگاه اخذ خواهد شد و نمره اکتسابی از این آزمون همراه نمره اکتسابی مدرک رسمی زبان که جهت ثبت نام ارائه شده ملاک خواهد بود.
- داوطلبان در صورت داشتن هرگونه سوال يا مشكل در زمان ثبت نام مراتب را از طریق ایمیل¬های ذیل جویا و پاسخ سئوالات خود را کسب نمایند. آدرس الکترونیک این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید یا این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید
- همچنین تلفن پاسخگویی به سوالات احتمالی 66581560-021 می¬باشد. متقاضیان محترم می¬توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16 عصر با کارشناس مربوطه سرکار خانم محمدی تماس حاصل نموده و سوالات احتمالی خود را مطرح فرمایند.

برای اطلاع از جزئیات لطفا به آدرس سایت های زیر مراجعه فرمایید
http://www.tums.ac.ir
http://basir.tums.ac.ir
http://www.phdclinicalneurosciences.org/index.html

تخصص¬های مورد نیاز و گرایش¬های مربوطه جهت اعزام به دومین مرحله از دوره مشترک دکتری تخصصی پژوهشی علوم اعصاب بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز بین¬المللی مغز و اعصاب هانوفر

ردیف عنوان رشته
1 داخلی مغز و اعصاب
2 جراحی مغز و اعصاب
2 رادیوتراپی- انکولوژی
3 پاتولوژی
4 رادیولوژی
5 طب فیزیک و توانبخشی
6 پزشکی هسته ای
7 هماتولوژی- آنکولوژی
8 ارتوپدی
9 اندوکرینولوژی
10 روانپزشکی

• توجه : گرایش های مربوط به هر تخصص در زمان مصاحبه اعلام خواهد شد.

برنامه زمان بندي اجراي دومین مرحله از دوره مشترک دکتری تخصصی پژوهشی علوم اعصاب بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز بین¬المللی مغز و اعصاب هانوفر

ردیف تاریخ به میلادی تاریخ به شمسی فعالیت
1 2014/08/23 10/06/1393 بازگشایی وب سایت برنامه دکتری تخصصی مشترک
2 2014/10/23 01/08/1393 اتمام مهلت ثبت نام متقاضیان
3 2014/11/22 تا 01/09/1393 بررسی¬مدارک¬متقاضیان¬توسط کمیته علمی معرفی¬شده از سوی کمیته سیاست¬گزاری
(این بررسی از لحظه ارائه مدارک شروع خواهد شد)
4 2014 December دی ماه 1393 مصاحبه حضوری اولیه با متقاضیانی که مدارک کامل ارسال کرده اند
5 2015 January بهمن ماه 1393 مصاحبه حضوری نهایی با پذیرفته شدگان مرحله اول توسط کمیته علمی برنامه آموزشی مشترک با حضور پرفسور سمیعی
6 2014 بهمن و اسفندماه 1393 اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی و اخذ تعهد نامه
7 2015 اسفندماه 1393 ثبت نام در معاونتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه
8 2015 در طول سه¬ماهه اول سال 1394 اعزام و شروع به تحصیل

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید