ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ظرفیت‌های رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی به میزان ظرفیت‌های سال گذشته بازخواهد گشت.ظرفیت‌های ارشد علوم پزشکی به میزان ظرفیت‌های سال گذشته بازخواهد گشت

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که میزان افزایش ظرفیت‌ها چگونه در رشته‌ها توزیع خواهد شد؟ گفت: دانشجویان توجه داشته باشند افزایش ظرفیت به میزان سال گذشته به معنای این نیست که ظرفیت هر رشته به میزان سال گذشته بازگردد، بلکه مطابق بررسی‌های انجام شده بنابر شرایط و امکانات و رشته‌هایی که کاهش ظرفیت زیادی صورت گرفته، این افزایش ظرفیت‌ها در آنها اعمال خواهد شد.
وی افزود: به طور مثال هشت رشته‌ای که با کاهش ظرفیت بسیاری روبه‌رو بودند، این افزایش ظرفیت‌ها در آنها بیشتر اعمال خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: بنا بر دستور وزیر بهداشت، ظرفیت‌های رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی در کل به میزان سال گذشته بازخواهد گشت اما این مساله به این معنا نیست که ظرفیت هر رشته به میزان سال گذشته بازخواهد گشت بلکه این افزایش در مجموع ظرفیت‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت سال گذشته حدود 5000 نفر بوده است، گفت: امسال ظرفیت‌ها به 4560 نفر رسیده بود که با دستور وزیر بهداشت این ظرفیت به میزان سال گذشته بازخواهد گشت.
پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ظرفیت رشته‌ها بنابر امکانات و شرایط مجدد از سوی گروه‌های آموزشی به دانشگاه‌ها اعلام و آنها نیز به وزارت بهداشت اعلام خواهند کرد و وزارتخانه نیز معمولا آنها را تایید و برخی را کم یا زیاد می‌کند. رشته‌هایی که با کمبود هیات علمی مواجه باشند، وزارت بهداشت مجبور است ظرفیت آنها را کاهش دهد.
پورکاظمی در مورد زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی نیز اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در 10 روز ابتدایی شهریورماه اعلام خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در مورد بررسی کارنامه‌های داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز اظهار کرد: پس از دستور معاونت آموزشی مبنی بر بررسی آزمون دستیاری دندانپزشکی، به علت آنکه سال‌های گذشته ضریب‌بندی در آزمون اعلام نمی‌شده و در دفترچه امسال نیز اعلام نشده بود، دستور داده شد تا ضریب‌بندی دروس از سال آینده انجام شود،
برهمین اساس حدود 15 درصد از کارنامه‌ها تغییر پیدا کرد و به داوطلبان اطلاع‌رسانی و مجدد انتخاب رشته صورت گرفت.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید