ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری پردیس دانشگاه‌ها اینترنتی آغاز شده است و تا یکشنبه 22 تیرماه ادامه دارد.

دفترچه راهنمای این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه فقط در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی، ثبت‌نام و در این آزمون شرکت کند.
داوطلب برای ثبت‌نام در مهلت تعیین شده باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت دفترچه راهنما اقدام کند، سپس داوطلب باید به مطالعه دقیق دفترچه مربوطه بپردازد زیرا با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان صورت نمی‌گیرد داوطلب باید قبل از خرید کارت از وجود رشته مورد نظر اطمینان داشته باشد.
شهریه در دوره های پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در مقطع دکتری در رشته گروه علوم انسانی 54 میلیون تومان و در سایر گروه ها 66 میلیون تومان است.
کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز از روز چهارشنبه 19 شهریورماه بر روی سایت قرار داده می‌شود و آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس‌های خودگردان هم بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در روز جمعه 21 شهریورماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.
نتایج آزمون به صورت کارنامه اواسط مهرماه 93 اعلام می شود.
داوطلبان پس از خرید کارت باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را آماده کنند، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلب باید به وسیله کارت‌های شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام اقدام کند.
داوطلبان همچنین باید نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه آزمون که در صفحه 28 دفترچه راهنما چاپ شده است مبادرت کرده و پس از کنترل اطلاعات تکمیل شده و اطمینان کامل از صحت اطلاعات تا پایان یکشنبه 22 تیرماه تقاضانامه اینترنتی را تکمیل کند.
داوطلبان در این آزمون به سؤالات دروس تخصصی و استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی پاسخ می‌دهند و ضرایب دروس در هر یک از رشته‌های امتحانی عبارت از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان انگلیسی با ضریب یک است.
این آزمون در هفت گروه آموزشی و 146 کدرشته امتحانی شامل 36 کدرشته امتحانی علوم انسانی، 29 کدرشته امتحانی علوم پایه، 31 کدرشته امتحانی فنی و مهندسی، 30 کدرشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی، 3 کدرشته امتحانی هنر، 9 کدرشته امتحانی دامپزشکی و 6 کدرشته امتحانی زبان برگزار می‌شود.
.
در کدرشته امتحانی زبان و ادبیات عرب به جای درس زبان انگلیسی عمومی، زبان عربی عمومی در نظر گرفته شده است.
دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 93 در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل می‌شوند منحصرا مجاز به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن ماه) دانشگاه‌ها هستند.
دوره‌های تحصیلی پردیس خودگردان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی برگزار می‌شود و پرداخت تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجو در طول دوره تحصیلی به عهده دانشجو خواهد بود.
کارنامه آزمون شامل نمرات خام تمامی دروس، نمره کل نهایی (80 درصد آزمون و 20 درصد معدل تراز) رتبه در سهمیه و رتبه کل خواهد بود. اطلاعات تمام داوطلبان به همراه نمرات در اختیار دانشگاه های انتخاب شده توسط هر داوطلب قرار می‌گیرد و دانشگاه بر اساس نمره آزمون، بررسی سوابق علمی، آموزشی، پزوهشی و مصاحبه تخصصی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.
مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت‌نام 365 داوطلب تا 8 صبح امروز 18 تیرماه در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات عالی آموزش خبر داد.
حسین توکلی با بیان اینکه این آزمون در هفت گروه آموزشی و 144 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، به ایسنا توضیح داد: کد رشته‌های این آزمون شامل 36 کد رشته امتحانی علوم انسانی، 29 کد رشته امتحانی علوم پایه، 31 کد رشته امتحانی فنی و مهندسی، 30 کد رشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی، 3 کد رشته امتحانی هنر، 9 کد رشته امتحانی دامپزشکی و 6 کد رشته امتحانی زبان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: هر یک از داوطلبان پس از دریافت دفترچه راهنما و انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش در صورت واجدشرایط بودن فقط می‌توانند در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک تحصیلی خود ثبت‌نام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه در مورد ثبت‌نام برای شرکت در آزمون متمرکز کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (فرهنگیان)، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات عالی آموزش گفت: این آزمون در شش گروه آموزشی و 108 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.
توکلی ادامه داد: کد رشته امتحانی این آزمون شامل 32 کد رشته امتحانی علوم انسانی، 14 کد رشته امتحانی علوم پایه، 23 کد رشته امتحانی فنی مهندسی، 24 کد رشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی، 9 کد رشته امتحانی هنر و 6 کد رشته امتحانی دامپزشکی برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: هر یک از داوطلبان پس از دریافت دفترچه راهنما و انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش در صورت واجدشرایط بودن فقط می‌توانند در یک کد رشته امتحانی شرکت کنند.
ثبت‌نام این دو آزمون از 17 تیرماه آغاز شده و تا یکشنبه 22 تیرماه ادامه داد.

شرايط ثبت نام:

الف) هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط مي‌تواند در يك كدرشته‌ امتحاني (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام و شركت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شركت‌ نمايد.

ب) داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما شخصاً به سايت اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org به ‌منظور ثبت‌نام‌، مراجعه و نسبت به تكميل تقاضانامه ثبت‌نامي اينترنتي اقدام نمايند.

 ج) ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون ‌سال 1393، به روش ذيل امكان پذير مي‌باشد:

1- مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور.

2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته از سايت سازمان.

3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام در اين روش بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي باشد با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ 500.000 (پانصد هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون يك كدرشته امتحاني، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

د‍ ) تذكرات‌ مهم:

1- مندرجات فرم تقاضانامه بايد دقيق و صادقانه تكميل شود.

2- مسئوليت‌ صحت‌ كليه‌ مندرجات‌ تكميل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ داوطلب‌ خواهد بود.

3- پس از پايان مهلت مرحله ويرايش اطلاعات تقاضانامه (17/04/93 لغايت 22/04/93)، اعمال هيچگونه تغييري در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امكان‌پذير نمي‌باشد، بنابر اين‌ داوطلب‌ بايد در زمان تكميل اطلاعات تقاضانامه نهايت دقت را بكار گيرد.

4- هر موقع‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب،‌ حقايق‌ را كتمان‌ نموده‌ يا واجد يكي‌ از شرايط و ضوابط مندرج‌ در  دفترچه‌ راهنما  نمي‌باشد، در هر مرحله‌اي‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شركت‌ در آزمون‌، پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ در دانشگاه ‌و ...) محروم‌ خواهد شد.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به داوطلبان توصيه مي شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس بر اساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. ضمناً راهنماي جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاري ثبت نام اينترنتي موجود است و داوطلبان براي كسب اطلاع بيشتر مي توانند به اين راهنما مراجعه نمايند.ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون قبولي وي (كان لم يكن) تلقي شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيري خواهد شد.

زمان توزيع كارت اينترنتي، برگزاري و محل آزمون:

بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون نيمه متمركز دوره‌هاي پرديس خودگردان در مقطع دكتري (Ph.D) سال 1393 در روز جمعه مورخ 21/06/93 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 18/06/93 لغايت روز پنجشنبه مورخ 20/06/93 با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج تعيين مي‌گردد. 

تذكر مهم : نظر به اينكه تعيين قطعي حوزه هاي برگزاري در اين آزمون، بعد از مشخص شدن آمار ثبت نام كنندگان صورت خواهد گرفت، لذا تأكيد مي‌گردد برگزاري اين آزمون در مراكز استان و يا با توجه به آمار داوطلبان در يك يا چند استان، تجميع خواهد شد.

نـكات و توصيه‌هاي‌ مـهم‌:

1) با توجه به تأثير 20 درصدي معدل دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد اكيداً توصيه مي‌گردد كه داوطلبان، معدل دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد خود را با توجه به بند «س» قسمت تعاريف با دقت درج نمايند. شايان ذكر است معدل‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد تراز شده و ميانگين وزني آنها تأثير بيست درصدي در نمره كل داوطلبان خواهد داشت.

2) داوطلبان براي اطلاع از مقررات وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه ايثارگران و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجي به سايت سازمان  سنجش ، دفترچه راهنماي ثبت نام مراجعه نمايند.

3) به داوطلبان توصيه مي‌شود در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت لازم را مبذول فرمايند. لذا پس از دريافت كد پيگيري 16 رقمي در اين خصوص به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح و يا جابجايي ترتيب اثر داده نخواهد شد.

 4) اگر از طريق كافي‌نت اقدام به ثبت‌نام مي‌نماييد، تأكيد مي‌شود كه تمامي مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامي را شخصاً انجام دهيد و يا بر انجام امور مربوط، در كافي‌نت نظارت مستقيم داشته باشيد.

5) با توجه به ورود اطلاعات ثبت‌نامي توسط متصديان كافي‌نت‌ها، متأسفانه اطلاعات معمولاً با اشتباهاتي در تقاضانامه درج مي گردد،كه مسئوليت هرگونه خطا در اين مورد متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش آموزش كشور به هيچ وجه امكان اصلاح اشتباهات مذكور را نداشته و هيچگونه عذري پذيرفته نخواهد شد.

6) توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كدپيگيري 16 رقمي يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.

7) هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، سايت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد. 

8) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند در ساعات اداري با شماره تلفن‌هاي: 9-88923595-021 با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید