ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا با تغییر نحوه آموزش، چگونگی مقابله و مدیریت بحران کرونا آشنا شدند و خوابگاه‌ها از هفته آینده برای دانشجویان دکتری باز می‌شود.
محمود نیلی احمدآبادی افزود: بیشتر دانشگاه ها در کشور با شیوع ویروس کرونا با توجه به زیرساختی که داشتند یا پس از استفاده از دیگر واحدهای دانشگاهی از آموزش مجازی استفاده کردند.
وی ادامه داد: کرونا سبب شد دانش و ارزش جدیدی در کشور خلق شود و امکاناتی در حوزه آموزش مجازی توسعه یابد که باید از این امکانات برای توسعه علم و دانش استفاده کرد البته قبول داریم که آموزش الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود؛ بلکه در شرایط ویژه برای افراد خاص می توانیم از آموزش الکترونیکی استفاده کنیم.
رییس دانشگاه تهران با تاکید بر این که آموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش حضوری کمک کند، تصریح کرد: آموزش الکترونیکی هر زمان قابل استفاده توسط دانشجو است؛ در حالی که آموزش حضوری این گونه نیست و اگر دانشجو در کلاس درس حاضر نشود، عملا درس را از دست داده است.
نیلی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی کمک می‌کند بسیاری از مطالب در قالب آموزش الکترونیکی به دانشجو ارایه شود، از طرفی بسیاری از دانشجویان به دلیل مشغله کاری، دوری از محل دانشگاه و هزینه‌های رفت و آمد می‌توانند از آموزش الکترونیکی به بهترین شکل استفاده کنند.
وی همچنین درمورد آموزش مجازی و شرایط دانشجویان شهریه پرداز گفت: آموزش الکترونیکی نیازمند زیرساخت‌های لازم و صرف بیشتر وقت از طرف اساتید است و شاید متناسب با آن هزینه‌هایی نیز داشته باشد، اما به عنوان یک تجارت و کسب درآمد پذیرفتنی نیست.
رییس دانشگاه تهران افزود: ۸۵ درصد دانشجویان در کشور شهریه پرداز هستند و آموزش‌ها از شرایط رایگان خارج شده است البته در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران آموزش رایگان است و پرداخت شهریه در قبال خدمات آموزشی نیز در کشور پذیرفته شده است.
نیلی یادآور شد: دانشجویان بین الملل شهریه پرداز هستند پس در پرداخت شهریه به دلیل آموزش بحثی وجود ندارد؛ در آموزش‌های رایگان نیز حتی به صورت الکترونیکی به همان صورت رایگان آموزش ارایه می‌شود.
وی با بیان این که آموزش الکترونیکی نیازمند هزینه است، تصریح کرد: آموزش مجازی نیازمند زیرساخت‌هایی است و استاد باید وقت بیشتری را در نظر بگیرد و متناسب با آن ممکن است هزینه‌هایی نیز ایجاد شود ولی به عنوان یک تجارت از طرف دانشگاه پذیرفته نیست.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید