ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برنامه تجمیع گرایش های دوره دکتری تحت یک عنوان در وزارت علوم درحال بررسی است اما هنوز به جمع بندی نرسیده است.
حسین حسینی گفت: برنامه تجمیع گرایش‌های دوره دکتری تحت یک عنوان تنها مربوط به دانشگاه تهران نیست بلکه این موضوع به عنوان یک سیاست برای کل کشور در وزارت علوم درحال بررسی است اما هنوز در این زمینه جمع بندی صورت نگرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دنیا مدل لوزی برای عناوین دوره‌های مختلف تحصیلی دنبال می‌شود به نحوی که در مقطع کارشناسی عناوین رشته‌ها به صورت کلی، در مقطع کارشناسی ارشد عناوین رشته‌ها به صورت جزئی و در مقطع دکتری عناوین رشته‌ها به صورت کلی تعریف شده است.
حسینی عنوان کرد: در ایران طی سال‌های گذشته گرایش‌های متعددی در مقطع کارشناسی وجود داشت که این گرایش‌ها با یکدیگر تجمیع شدند و اکنون به طور مثال در رشته‌هایی مانند برق، جغرافیا و روان شناسی دانشجویان براساس یک عنوان کلی فارغ التحصیل می‌شوند.اما در خصوص دوره‌های کارشناسی ارشد در دنیا نیز اینگونه است که گرایشی شدن رشته‌ها مورد توجه است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که آموزش عالی با رویکرد توسعه‌ای مواجه بود عناوین دوره‌های دکتری بسیار ریز و جزئی شده بودند برای مثال رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران با عناوینی مانند گرایش حماسی، ثنائی و عرفانی تدریس می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون در این دانشگاه پذیرش دوره دکتری ادبیات فارسی تنها با یک عنوان دنبال می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار داشت: در صورتی که برای برنامه تجمیع گرایش‌های دوره دکتری تحت یک عنوان در شورای گسترش تصمیم گیری صورت گیرد این برنامه از سال ۹۹ قابل اجرا خواهد بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید