ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت 15گرایش در مقطع دکترای پرستاری را تصویب کرد.


محمد میرزابیگی افزود: دکترای پرستاری شامل 45 واحد درسی است که 19 واحد آن شامل دروس اختصاصی- اجباری، شش واحد شامل دروس اختصاصی -اختیاری و 20 واحد نیز پایان نامه است که بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی ، از این پس دانشجویان دکترای پرستاری بر اساس انتخاب واحدها در دروس اختصاصی –اختیاری و پایان نامه وارد یکی از 15 گرایش تعریف شده می شوند.
وی تصریح کرد: 15 گرایش مصوب شده شامل دکترای پرستاری در گرایش سلامت جامعه و خانواده، پرستاری و بهداشت مدارس، پرستاری داخلی و جراحی، پرستاری سرطان و خون شناسی، پرستاری سالمندی، پرستاری کودکان و نوزادان، روانپرستاری، پرستاری در بلایا و تروما، پرستاری اورژانس، پرستاری توانبخشی، آموزش پرستاری، رهبری مدیریت پرستاری، پرستاری مراقبت های ویژه، کنترل عفونت و پرستاری قلب و عروق است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه براین، تمام الزامات مورد نیاز برای حضور پرستاران در سطح جامعه و ارائه مراقبت های پرستاری به صورت پرستاری جامعه نگر، فعالیت درمراکز تحقیقات، فعالیت درتمام مراکز بهداشتی درمانی و در دفاتر کار و پرستاری در منزل (هوم کر) و تمام عرصه های پرستاری که امروزه به آنها نیاز داریم، در این 15 گرایش دیده شده است.
میرزابیگی گفت: با این مصوبه زیرساخت اساسی برای تربیت و تأمین پرستاران پراکتیشنر( پرستاران تخصصی) واعضای هیات علمی بالینی فراهم شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید