ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزارت بهداشت مسئول پیگیری مشکل دانشجویان ژنتیک است/ مخاطب اولیه ما وزارت بهداشت است نه سازمان نظام پزشکی

 

روز گذشته جمعی از دانشجویان ژنتیک پزشکی دراعتراض به مصوبه جدید نظام پزشکی تحصن نمودند .

یکی از دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی گفت: مخاطب اولیه ما وزارت بهداشت است؛ زیرا ما همه دانشجویان وزارت بهداشت هستیم و براساس آیین نامه دوره دکترای وزارت بهداشت به این رشته آمده‌ایم و سازمان نظام پزشکی صرفا سازمان NGO و صنفی است.
یکی از دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن تبریک روز پزشک، در خصوص اعتراض دانشجویان این رشته که هم اکنون مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند، به مسئولان وزارت بهداشت گفت: در تاریخ 29 خرداد سازمان نظام پزشکی اطلاعیه ای را منتشر کرد که بر روی سایت سنجش و وزارت بهداشت نیز قرار گرفت؛ که طبق آن اطلاعیه فارغ التحصیلان دکترای حرفه ای ژنتیک پزشکی و هماتولوژی بعد از فارغ التحصیلی طبق سابقه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند مدارک نظام پزشکی را دریافت کنند.

وی افزود: قبلا از این اطلاعیه، هیچ موردی در این باب صادق نبوده است و براساس ماده شماره 4 فصل سوم نظام پزشکی، گرفتن مدرک نظام پزشکی رشته ژنتیک پزشکی منوط به سابقه کارشناسی و کارشناسی ارشد افراد نبوده است و فقط دارا بودن مدرک دکترای این رشته کافی بوده است.

این دانشجوی رشته ژنتیک پزشکی اضافه کرد: مورد دیگر این است که دوستان نامه های زیادی را به مجلس و وزارت بهداشت ارسال کردند که در آن ها به این موارد استناد شده است. ماده مهم دیگر در این قضیه کوریکولوم است که مصوب وزارت بهداشت است و در آن به صراحت در ماده ۱۰اشاره می کند؛ افرادی که می خواهند وارد دکترای دوره ژنتیک شوند، می توانند از رشته های بیوشیمی و ژنتیک وارد شوند و محدودیتی برای ورود آنها وجود ندارد.

وی به استناد ماده 8 همان کوریکولوم و ماده 4 تاسیس آزمایشگاه بیان داشت: در این دو ماده بیان می کند تاسیس آزمایشگاه و شرایط مسئول فنی آزمایشگاه صرفا منوط به داشتن PHD تخصصی رشته ژنتیک است. در هیچ کدام از این ها هیچ اشاره ای به سابقه و پایه تحصیلی قبل از دوره PHD نشده و صرفا فیلتر اول، ورود به دوره دکترا بوده است.

این دانشجوی رشته ژنتیک با اشاره به مخاطب قرار دادن وزارت بهداشت در تجمع امروز اظهار داشت: مخاطب اولیه ما وزارت بهداشت است؛ زیرا ما همه دانشجویان وزارت بهداشت هستیم. براساس آیین نامه دوره دکترای وزارت بهداشت به این رشته آمده ایم و سازمان نظام پزشکی صرفا سازمان NGO و صنفی است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (عمران)

      امیدوارم مسئولین به خودشون بیان! و جلوی این مصوبات یکروزه و یک شبه را بگیرند. دم همه ی ژنتیکیا گرم

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید