ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد: یکپارچه سازی دوره های دکتری درحال بررسی است و قرار است تنها یک نوع پذیرش در این دوره ها وجود داشته باشد.


وحید احمدی خاطر اظهار داشت: البته در این طرح جدید، اختیار در نوع ارائه واحدهای آموزشی دیده شده به این معنی که در برخی مراکز، واحدهای پژوهشی بیشتری به دانشجویان دوره دکتری ارائه شود.
وی افزود: در نظام آموزشی کشور دو نوع دکتری آموزش محور و پژوهش محور وجود دارد که این موضوع در شورای برنامه ریزی آموزش عالی کشور موضوع نظام دوره دکتری درحال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: در این شورا قرار است نظام پذیرش دانشجو در دوره های دکتری یکپارچه شود که در صورت تحقق این امر، از این پس دو نوع دکتری آموزش محور و پژوهش محور نخواهیم داشت.
در شیوه رایج پذیرش دانشجویان به روش آموزش محور، تعدادی از واحدهای درسی به صورت تئوری و تعدادی نیز در قالب پایان نامه دکتری تعریف و عملیاتی می شود و در دوره های پژوهش محور به دانشجویان، درس های تئوری ارائه نمی شود و کل دوره به صورت کار و پروژه پژوهشی و زیر نظر یک کارفرمای مشخص تعریف می شود و هزینه های مربوطه به تحصیل دانشجو نیز توسط کارفرمای این دوره ها به دانشگاه پذیرنده، پرداخت خواهد شد.
به گفته معاون وزیرعلوم، این طرح هنوز نهایی نشده و پیش بینی می شود جزئیات آن طی سه ماه آینده، تکمیل و تصویب شود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید