ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه های کشور ، 2 برابر شد و اکنون سالیانه حدود 12 هزار دانشجو در 181 دانشکده پرستاری پذیرش می شود.
محمد میرزابیگی گفت: با وجود اینکه ظرفیت دانشگاه ها در جذب دانشجوی پرستاری از دو سال قبل، 2 برابر شده است اما هم اکنون بالغ بر 140 هزار پرستار کم داریم.برای جبران این کمبود ظرفیت های دانشکده های پرستاری 2 برابر شد که طی یکسال و نیم آینده نتایج آن بیرون می آید.
میرزابیگی اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو، انتظار نیست که از همان ابتدای کار، آخرین نسخه کیس متد اجرا شود و این طرح به مرور زمان و رفع کمبود پرستار به مرحله اجرا در می آید.
وی افزود: همچنین شورای گسترش وزارت بهداشت اخیرا مصوبه ای را مبنی بر تعریف دوره های مهارتی و حرفه ای در حوزه پرستاری با پایه کارشناسی گذراند که چهار تا پنج دوره آن آماده است و دوره های دیگر را هم می توان بر حسب نیاز به این دوره های مهارتی افزود و برای این منظور نیازی نیست که حتما در وزارتخانه و ستاد تصمیم گیری شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به روش جدید اعتباربخشی بیمارستان ها ادامه داد: در روش جدید اعتباربخشی خدمات «کیس متد» (مراقبتهای پرستاری خاص برای یک بیمار) پرستاری نیز ابلاغ شده است که بی شک این روش، بیمار و پرستار را در قبال هم پاسخگو می کند.
وی با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان ها خاطر نشان کرد: البته در راستای رفع مشکل کمبود نیرو، کم کار نشده است و افزایش 2 برابری ظرفیت دانشکده ها، ساماندهی مراقبت های اولیه، بکارگیری 16 هزار نیرو در جریان طرح تحول سلامت، مجوز بکارگیری 17 هزار نیروی پیمانی از جمله این اقدامات است اما به هر حال اگر دولت از تمام ظرفیت خود هم استفاده کند، جبران کمبود 140 هزار نفری امکان پذیر نیست.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: اعتباربخشی بیمارستان ها قدرتی هوشمند برای استفاده به موقع از قدرت نرم، سخت و آموزش به مدیر می دهد تا بتواند زیر مجموعه خودش را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند و در این میان یکی از گسترده ترین و بیشترین کسانی که روسای بیمارستان ها با آنها در تعامل و ارتباطند مدیران پرستاری هستند
وی همچنین با اشاره به مزایای اجرای طرح نوین اعتباربخشی بیمارستان ها، هدف از اجرای این طرح را در بیمارستان های کشور ایجاد محیطی امن و کیفی برای بیماران برشمرد.
وی گفت: ایمنی بیمار در هم تنیدگی خاصی با اعتباربخشی بیمارستان ها دارد و تلاش همه مسئولان وزارت بهداشت باید این باشد که محیطی امن و کیفی را برای بیماران ایجاد کنیم.
میرزابیگی با اشاره به وجود 9 هزار مدیر پرستاری در سیستم دولتی گفت: این 9 هزار مدیر پرستاری از سطح مدیر پرستاری دانشگاه تا سرپرستاران بخش را شامل می شود و اگر جمع مدیران غیر دولتی پرستاری را نیز به آن اضافه کنیم حدود 13 تا 14 هزار تن را در بر می گیرد و لازم است اقداماتی صورت گیرد تا در اعتباربخشی بیمارستان ها از این ابزارهای فراوان مدیریتی، نتیجه محسوس و ملموس حاصل شود.
وی خطاب به روسای بیمارستان ها افزود: در 24 ساعتی که بیمارستان اداره می شود، این مدیران پرستاری از سطح مترون ها تا سوپروایزرها هستند که در ادامه کار روسای بیمارستان ها درگیر انجام کارهای مدیریتی هستند.اجرای دستورات رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه ها را دنبال می کنند و بدون شک تمام این تلاش ها در این جهت است که بتوان گامی بیشتر و بهتر برای ارائه خدمت به بیماران برداشت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید