ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: باید روش طراحی سئوالات این آزمون در ایران نیز همانند سایر کشورهای دنیا تغییر کند و آزمون سازی صورت بگیرد که بتوانیم در طول سال سئوالات دروس را طراحی کنیم.
دکتر محمد حسین پور کاظمی با اشاره به اعتراض برخی داوطلبان به سئوالات و پاسخ‌های برخی دروس در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امسال تصریح کرد: معمولا بعد از اتمام آزمون داوطلبان دفترچه سئوالات را با خود می‌برند تا پاسخ درست سئولات را از منابع یا اساتید خود پی‌گیر باشند که امسال وقتی کلید و پاسخ نامه آزمون منتشر شد با توجه به اینکه فرصت اعتراض به برخی داوطلبان داده شده بود اما به موقع این اعتراض ها ارسال نشد.در عین حال به اعتراضات داوطلبان در خصوص پاسخ و کلید برخی سئوالات آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امسال رسیدگی شد. حتی درخواست‌های کسانی که بعد از زمان اعلام شده اعتراض خود را به این موضوع اعلام نمودند نیز در دبیرخانه آموزش وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت بنابراین در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و همه ایرادات برطرف شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امسال افزود: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های داوطلبان آزمون سال جاری کاهش ظرفیت پذیرش برخی رشته‌ها در مقایسه با سال گذشته بود که برای رفع این موضوع با 57 دانشگاه‌ علوم پزشکی رایزنی و هماهنگی‌های لازم انجام شده و خوشبختانه دانشگاه‌ها پذیرفتند که ظرفیت پذیرش را در برخی رشته‌ها افزایش دهند داوطلبان در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.
دکتر پورکاظمی با اشاره به این که فقط دو رشته از 56 رشته آزمون ارشد پزشکی امسال دچار اشکال بودند، گفت: «علوم آزمایشگاهی 1» از جمله این رشته‌ها بود که دفترچه شماره 3 این رشته جابجا شده بود و خوشبختانه این مشکل نیز حل شد و کارنامه‌های جدید منتشر شده است.
دکتر پور کاظمی اضافه کرد: آزمون کارشناسی‌ارشد پزشکی در 79 رشته در مجموعه 330 درس و حدود 5000 سئوال برگزار شد و تنها در 5 یا 6 درس این آزمون کلید و پاسخ دو یا سه سئوال ایراد داشت که تمامی این موارد اصلاح و به تمامی اعتراضات نیز رسیدگی شد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: دومین اشکال در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امسال در رشته«پرستاری» بوجود آمد که ضریب دو درس این رشته اشتباه حساب شده بود. در واقع ضرایب حساب شده آن چیزی نبود که در دفترچه ها اعلام کرده بودیم. البته این ضرایب نیز اصلاح شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید