ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بر اساس دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی وزارت بهداشت که روز سه شنبه مورخ 3 دی 98 بر روی سایت سازمان سنجش پزشکی قرار گرفت، آزمون برخی رشته ها برای سال 99 با تغییراتی همراه بوده است.

آزمون کارشناسی ارشد سال 99 گروه پزشکی روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 تیرماه 99 برگزار خواهد شد.
طبق دفترچه این آزمون، برخی تغییرات در رشته های علوم پزشکی اعمال شده که به شرح زیر است:
- رشته آموزش هوشبری به لیست رشته های مورد پذیرش آزمون ارشد وزارت بهداشت اضافه شده و تنها کارشناسان هوشبری قادر به انتخاب این رشته هستند. دروس امتحانی و ضرایب آزمون این رشته عبارتند از: فیزیولوژی(2)، اصول و روشهای بیهوشی(3)، بیهوشی و بیماریهای همراه(2)، داروشناسی اختصاصی هوشبری(2)، مراقبت های ویژه (1)، مبانی آموزش پزشکی(2)
- به پذیرفته شدگان ورودی سال تحصیلی 1400-1399 رشته علوم تغذیه که دارای مدرک کارشناسی رشته هایی غیر از علوم تغذیه هستند، شماره نظام پزشکی و پرونده کار داده نخواهد شد.
- رشته کارشناسی مهندسی کشاورزی گرایش صنایع غذایی و زیست جانوری از لیست رشته های مجاز به شرکت در رشته علوم تغذیه و رشته کارشناسی مهندسی منابع طبیعی و زیست جانوری از لیست رشته های مجاز به شرکت در رشته علوم بهداشتی در تغذیه حذف شده اند.
- در آزمون سال 99 کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر قادر به شرکت در آزمون ارشد اپیدمیولوژی، کارشناسی علوم و مهندسی صنایع غذایی قادر به شرکت در آزمون ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی و کارشناسی شیمی قادر به شرکت در آزمون ارشد رادیوبیولوژی و حفاظت پرتو خواهند بود.
- رشته حشره شناسی پزشکی به رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها تغییر نام داده و دروس امتحانی آن شامل: حشره شناسی پزشکی(4)، زیست شناسی عممومی (2)، پاتوبیولوژی (انگل شناسی، قارچ شناسی، باکتری شناسی، ویروس شناسی) (1)، سم شناسی و مبارزه با بندپایان (2) و کلیات بهداشت (1) می باشد. رشته های مجاز به شرکت در این رشته به قرار زیر است:
کارشناسی حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها، زیست شناسی (کلیه گرایشها)، علوم زیستی، مهندسی کشاورزی (کلیه گرایشها)، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، گیاه پزشکی
- در رشته کاردرمانی ضریب درس کاردرمانی در اختلالات ذهنی، روانی-اجتماعی و جسمانی از 6 به 4 کاهش پیدا کرده و درس آکوپیشن و آنالیز فعالیت با ضریب 2 به مجموع دروس امتحانی این رشته اضافه شده است. درس رشد روانی حرکتی کودکان از لیست دروس امتحانی حذف گردیده است.
- بر اساس منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت رشته سلامت سالمندی و مجموعه علوم آزمایشگاهی (1) با تغییراتی همراه بوده اند. همچنین لیست منابع آزمون برای رشته جدید آموزش هوشبری و بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها در دفترچه منابع آزمون کارشناسی ارشد سال 99 منتشر شده است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید