ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جلیلی گفت: به منظور تحقق سیاست‌های وزارت بهداشت و تأمین نیروی پرستاری، ظرفیت پذیرش رشته پرستاری دانشگاه تهران برای آزمون سراسری سال تحصیلی 97 - 1396 افزایش یافت.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستاری و همچنین نبود کارشناس پرستاری متقاضی کار در تهران، جزئیات تامین نیروی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در تربیت کارشناسان پرستاری را تشریح کرد.
وی افزود: به دنبال ابلاغ آئین‌نامه‌های مذکور، جلسات متعددی در دانشگاه با حضور مسئولین دانشکده پرستاری و مامایی، بیمارستان‌های آموزشی و مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه و معاونت آموزشی تشکیل شد و جهات مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این مسیر و به منظور بررسی ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی چک لیست ارزیابی بیمارستان آموزشی درمانی متولی تربیت دانشجوی پرستاری تدوین و به بیمارستان‌ها ارسال گردید و براین اساس بیمارستان‌های مورد نظر انتخاب شدند. در نهایت با جمع‌بندی بحث‌های صورت گرفته توافق‌نامه مشخصی فی‌مابین رئیس دانشکده پرستاری و مامایی و معاونت آموزشی تدوین شد که در آن به روال پیش‌بینی شده تأکید شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو، دانشگاه تلاش می‌کند با استفاده بهینه از ظرفیت آموزشی مراکز بزرگ آموزشی، پژوهشی و درمانی بخشی از نیاز بیمارستان‌ها به نیروی کارشناسی پرستاری را تأمین کند. به دنبال برآوردهای کارشناسی که در وزارت بهداشت انجام شد، دو آئین‌نامه «استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در تربیت کارشناسان پرستاری» و «توسعه همکاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی با دانشکده‌های پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان پرستاری» توسط وزارت متبوع تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: در این روش دانشجویان از طریق کنکور سراسری جذب می‌شوند و دانشکده پرستاری و مامایی دانشجویان را پذیرش می‌کند و کلیه مراحل آموزش و فارغ‌التحصیلی آنان تحت مدیریت این دانشکده و براساس ضوابط مصوب انجام می‌شود. دانشکده با انعقاد تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های مورد نظر نسبت به آموزش دانشجویان اقدام می‌کند و برای آموزش این دانشجویان از اساتید دانشکده و در صورت لزوم با کمک گرفتن از پرستاران واجد شرایط (به عنوان همکار آموزش بالینی دانشکده) بیمارستان‌های مربوطه و اعضای هیأت علمی بالینی مستقر در بیمارستان که از طریق آئین‌نامه ذی‌ربط جذب شده‌اند، بهره خواهد جست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه نیز ضمن پایش کیفی دوره و رعایت ضوابط و استانداردها تلاش خود را برای فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم به عمل خواهد آورد. انتظار می‌رود بیمارستان‌های دخیل در آموزش، ضمن مساعدت در برگزاری هرچه بهتر دوره از بین این دانشجویان پس از فراغت و به منظور تأمین نیروی پرستاری مورد نیاز خود برای ارائه خدمات سلامت اقدام به جذب آنان کنند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید