ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جمعی از دانشجویان رشته تغذیه با تجمع مقابل وزارت بهداشت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات اخیر مسئولان مبنی بر ورود بدون کنکور پزشکان به رشته تغذیه اعلام کردند.
یکی از نمایندگان جامعه تغذیه ایران در این باره می گوید: انجمن تغذیه ایران با سابقه بالینی 33 ساله وجود دارد اما متاسفانه به تازگی انجمن تغذیه بالینی دیگری می خواهند ایجاد کنند که این انجمن از سوی برخی پزشکان برجسته و رده بالا تشکیل می شود که هدفشان این است فعالیت بالینی را از تغذیه ای ها بگیرند.
این نماینده جامعه تغذیه ایران می افزاید: از طرفی مصوبه ای وجود دارد مبنی بر اینکه پزشکان دیگر رشته ها بدون کنکور و با معدل بالای 14 می توانند وارد رشته تغذیه شوند.این اتفاق که از دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده، تیر خلاص به این رشته است چون هیچکدام از این افراد رشته های بالینی نخوانده اند و فقط با گذراندن کلاسهای کنکور می توانند به این رشته بیایند.
وی ادامه می دهد: دانشجویان تغذیه با تحصیل 7 سال در این رشته،می توانند مطب بزنند اما به تازگی اعطای مجوز مطب را به کارشناسان ارشد تغذیه داده اند که مدرک کارشناسی آنها تغذیه نیست.
وی می گوید: از دیگر دغدغه های ما در طرح تحول سلامت و در فاز بهداشت و در بیمارستانها این است که به ما ظلم می شود.دانشجویان تغذیه با اینکه 25 واحد کارآموزی و بالینی می گذرانند ولی پزشکان و پرستاران در بیمارستانها در حوزه تغذیه دخالت می کنند و می گویند نظارت بر آشپزخانه داشته باشید!
این نماینده جامعه تغذیه ایران می افزاید: همچنین ضریب k و حق کارانه ما را هم در بیمارستانها به ما نمی دهند.
یکی دیگر از دانشجویان می گوید: ما اعتراض داریم به ورود بدون کنکور دانشجو های پزشکی به دکترای تغذیه داریم، ورود سایر رشته های کارشناسی پیراپزشکی به ارشد و دکترای تغذیه چرا باید باشد در واقع بدون پایه تغذیه!!
وی میگوید: اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت حقوقی و صنفی کارشناسان تغذیه بویژه در بخش های خصوصی که از امنیت شغلی برخوردار نیستند داریم که به عناوین مختلف در بیمارستان ها (بویژه خصوصی)، شان و منزلت و جایگاه ما ارج نهاده نمی شود در حالیکه سایر رده های شغلی در بیمارستان ها از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند
اعتزاضات کارشناسان تغذیه به وزارت بهداشت:
• اعتراض به اینکه چرا برخی دستگاه های غیر تهاجمی برای کارشناسان تغذیه دارای دفاتر کار ممنوع و غیر قانونی هست در حالیکه حتی آرایشگرها هم به راحتی با آن کار می کنند.
• از همه مهمتر چرا بجای ایجاد محدودیت برای کارشناسان تغذیه و سنگ اندازی در کارشان و ناتوانمند جلوه دادن آنها از راهکار های عملی برای رفع مشکلات، نواقص و ضعف های کارشناسان تغذیه که دست پروده همین بزرگان و اساتید هستند استفاده نمی شود مانند راه اندازی و برگزاری دوره های RD یا برگزاری دوره و کارگاه های عملی کار با دستگاه های مجاز و ارایه گواهی و مجوز برای این منظور و ایجاد پوشش بیمه ای برای کارشناسان تغذیه
• و باز نکته مهم تر این که چرا با وجود انستیتو تغذیه با آن سبقه و پیشینه و عظمت و توانایی و اعتبار ، با وجود دفتر بهبود تغذیه در وزارت بهداشت و گروه تغذیه بالینی در دفتر مدیریت بیمارستانی وزارتخانه، باید تدوین کوریکولوم آموزشی به لفظ من درآوردی جدیدی بنام قطب تغذیه در مشهد واگذار بشود آن هم با بودجه ای بالغ بر یک میلیارد تومان.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید