ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: ایجاد پایگاه‌های سلامت بدون کار کارشناسی با هدف خصوصی سازی و تغییر نقش ماماها به مراقب سلامت منجر به بیکار شدن این قشر از رشته تخصصی خود می‌شود.
دکتر ناهید خداکرمی افزود: شورای عالی بیمه در آذر پارسال طرح پوشش بیمه خدمات مامایی را مصوب کرد و در اختیار دولت قرار داد اما با گذشت بیش از 6 ماه از مصوبه دولت برای آغاز طرح آزمایشی پوشش بیمه خدمات مامایی در سه استان بیمه سلامت هیچ همکاری برای اجرای این مصوبه نمی کند.
وی ادامه داد: پایگاه های سلامت مراکزی هستند که قرار است جایگزین مراکز بهداشت شوند و در این مراکز نقش ماما "مراقب سلامت" است یعنی باید به اندازه گیری قد و وزن و فشار خون حتی برای آقایان مشغول شود که این موضوع نوعی به حاشیه راندن این قشر است.
رئیس انجمن مامایی ایران با بیان اینکه به همین علت ماماها در حال تعطیلی هستند ادامه داد: مراکز مامایی بنگاه های اقتصادی کوچک به حساب می آیند و تعطیلی آن‌ها حوزه سلامت را با چالش مواجه می کند چرا که نقش ماما در طرح جدید وزارت بهداشت و درمان دچار خدشه شده است
دکتر خداکرمی گفت: البته بیمه تامین اجتماعی این مصوبه را پذیرفته اما بیمه سلامت این مصوبه را که به نفع حوزه سلامت و جامعه مامایی است بیش از 6 ماه معطل نگه داشته است.
وی گفت: این درست نیست مامایی با 20 سال سابقه کار مراقب سلامت شود و به کارهای حاشیه ای و غیر تخصصی مشغول شود ضمن اینکه مراجعان مطب های مامایی اغلب زنان و دختران محروم و بیمه شده ساکن در مناطق غیر برخوردار هستند و این تناقض موجب سوق دادن بیمار به مطب متخصصان زنان می شود.
روند رو به رشد تعداد بهداشت یاران و ماما های بیکار
وزیر بهداشت گفت: اکنون ماما ها و بهداشت یاران زیادی در کشور بیکار هستند و برای جلوگیری از افزایش جمعیت آنها برنامه های ویژه ای در وزارت بهداشت در دستور کار قرار داده ایم.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نو دوستی را یکی از ویژگی های اصلی پزشکان دانشت و اظهار کرد: پزشکان و دانشجویان حوزه های پزشکی باید با اتکا به حس نو دوستی خود به میهن خدمت کرده و باعث پیشرفت کشور شوند.
وی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد به منظور کاهش مشکلات دانشجویان حوزه های پزشکی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در عمل نشان داده که به دنبال برطرف کردن مشکلات دانشجویان حوزه های پزشکی است و تمام تلاش ما به حل معضلات دانشجویان معطوف شده است.
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از جذب 3 هزار مراقب سلامت خبر داد و اذعان کرد: مقرر شده به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت جذب شود اما این کار نیز به شرکت های بخش خصوصی محول شده و دانشگاه ها با شرکت ها قرارداد دارند.
قاضی زاده هاشمی در خصوص انتقادات مطرح شده پیرامون جذب ماما و پرستار به جای بهداشت یاران خاطرنشان کرد: این که به جای بهداشت یار ماما و یا پرستار جذب می شود یک معضل بوده که تازگی داشته و ما باید برای رفع آن اقدام کنیم.
وی بیکاری فارغ التحصیلان رشته های پزشکی را معضل جدی برای کشور دانست و تصریح کرد: این که پرستار و یا ماما بعد از تحصیل بیکار باشند یک ضعف برای نظام پزشکی به شمار می آید و ما به دنبال حل کردن این معضل هستیم.
وی در خصوص وضعیت ماما ها در کشور گفت: متاسفانه تعداد ماما ها و بهداشت یاران بیکار در سراسر کشور زیاد است و اکنون ماما هایی دیده می شوند که حتی برای یک بار هم نوزادی را به دنیا نیاورده اند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید