ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

پژوهشگران آمریکایی، نوعی پوست انسانی را در آزمایشگاه ابداع کرده‌اند که قابلیت رویش مو دارد و می‌تواند یک منبع مهم برای پژوهش‌های علمی باشد.

پژوهشگران آمریکایی، مدلی از پوست انسان با قابلیت جوانه زدن مو را در آزمایشگاه ابداع کرده‌اند که شاید روزی بتواند به پیشگیری از ریزش مو کمک کند.
"اندام‌واره‌ها" (Organoids)، نسخه مینیاتوری و آزمایشگاهی از اندام‌های واقعی هستند که در این پژوهش، پوست را شامل می‌شوند. این پوست، نخستین نمونه اندام‌واره‌ پوست انسانی است که با سلول‌های بنیادین پرتوان القایی ساخته می‌شود.
این پروژه، توسط پژوهشگران "دانشگاه ایندیانا بلومینگتون" (IU) به سرپرستی دکتر "کارل کوهلر" (Karl Koehler)، پژوهشگر این دانشگاه صورت گرفته است.
پوستی که در این پژوهش ابداع شده، یک اندام چند لایه است که همه عناصر پیوسته لازم از جمله فولیکول‌ها و غدد را که برای تنظیم دمای بدن و حفظ مایعات آن ضروری هستند، از آن در مقابل فشارهای بیرونی محافظت می‌کنند و به تعدیل احساس لمس شدن و درد می‌پردازند، در بر دارد.
"بنجامین وودروف" (Benjamin Woodruff)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش نشان می‌دهد که تولید موی انسان برای پژوهش‌های علمی، بدون نیاز به گرفتن آن از انسان امکان‌پذیر است. ما برای نخستین بار توانسته‌ایم یک منبع نامحدود از فولیکول‌های موی انسان را برای پژوهش تولید کنیم.
دستیابی به پوستی که موی بیشتری روی آن رشد می‌کند، می‌تواند به پژوهشگران در درک بهتر رشد مو و افزایش آن کمک کند و شاید سرنخ‌های مورد نیاز را برای بازگرداندن خط مویی که در حال عقب‌نشینی است، ارائه دهد.
پژوهشگران امیدوارند که این اندام‌واره‌ پوستی بتواند منبع کافی را برای پژوهش‌های آینده در مورد رشد مو، مدل‌سازی بیماری و جراحی برای بهبود آن فراهم کند.این پژوهش، در مجله " Nature" به چاپ رسید.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید