ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سومین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی در ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.
دکتر عبدالرضا نوروزی، دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی، اظهار کرد: این کنگره در محور‌های تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی (بیماران بستری در ICU)، رژیم‌های غذایی ویژه و بیماری‌ها (شامل رژیم‌های کتوژنیک، بدون گلوتن و Low FODMAP)، روزه و سلامت، تغذیه در کاشکسی و سارکوپنی، چاقی و درمان آن، کترینگ بیمارستانی، اعتباربخشی آموزشی و ارزیابی گروه‌های تغذیه دانشگاه‌های کشور، شرایط مرجعیت علوم تغذیه در منطقه و آمایش سرزمینی تغذیه بیمارستانی با حضور اندیشمندانی از کشور‌های اروپایی و آسیایی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه «این همایش با شعار مبارزه با سوءتغذیه بیمارستانی در نظر دارد با دعوت از استادان صاحب‌نظر اروپایی و آسیایی به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی برای بهبود خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها بپردازد»، خاطر نشان کرد:۵۵۰ نفر از پزشکان متخصص تغذیه، رشته‌های مرتبط و کارشناسان این حوزه از داخل و خارج کشور برای شرکت در این همایش در مشهد گردهم می‌آیند.
دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «در مدت زمان فراخوان، بیش از ۳۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است»، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۶ مقاله پذیرفته شده که ۱۲۰ مقاله به شکل پوستر و ۱۶ مقاله در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.
عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی‌های بالینی نشان داده مهمترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستان‌های کشور، سوءتغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای است که رفع آن نیازمند ارائه خدمات تغذیه‌ای، آماده‌سازی رهنمودی بالینی درمانی و بکارگیری آخرین فناوری‌های دارویی و غذایی در این زمینه است.
براساس اعلام پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دبیر علمی همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران با اشاره به اینکه «۲۱ سمپوزیوم در این کنگره برگزار خواهد شد»، بیان کرد: تغذیه در بخش آی‌سی‌یو، چاقی، بیماری‌های ویژه مانند سلیاک و روده التهابی از جمله موضوع‌های این سمپوزیوم‌ها است.
وی با تاکید براینکه «یکی از برنامه‌های این سمپوزیوم‌ها ارائه نتایج آمایش سرزمینی است»، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد موضوع اعتبارسنجی گروه‌های تغذیه دانشگاه‌های دیگر را برعهده خواهد داشت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید