ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به اجرای طرح ماما همراه در استان، گفت: اکنون 20 ماما در این طرح مشارکت دارند.
شیوا کاظمی با اشاره به اینکه طرح ماما همراه از چند سال گذشته در استان شروع شده است، افزود: در چهار ماه سپری شده از سال جاری 76 مورد زایمان توسط 20 نفر از ماماهای همراه در استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: مامای همراه، مامایی است که دوره‌های آمادگی زایمان و روش‌های کاهش درد را گذرانده است و به مادران باردار خدمات متناسب با شرایط آنها ارائه می کند. مامای همراه در صورت تمایل مادر می‌تواند به عنوان همراه و مشاور از ابتدای بارداری تا زایمان و پس از آن انجام وظیفه کند.
مسئول دفتر مامایی حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طرح ماما همراه از سال 94 به صورت رسمی در استان آغاز شد، گفت: در شهر کرمانشاه در سه مرکز بخش خصوصی این طرح با مشارکت 20 نفر ماما انجام می شود.
کاظمی این طرح را کاملا اختیاری دانست و افزود: مادران باردار در صورت تمایل می توانند برای خود ماما همراه بگیرند و اجباری در این کار نیست.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان ها اکنون ماماهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی به مادران باردار در دوران بارداری خدمات ارائه می دهند، گفت: در شهرستان ها برای این اقدام ها هزینه ای دریافت نمی شود اما درصدد هستیم طرح ماما همراه را نیز در شهرستان ها اجرا کنیم.
کاظمی افزود: علاوه بر اینکه ماماهای شاغل در بخش خصوصی و دولتی می توانند در طرح ماما همراه مشارکت داشته باشند، ماماهایی که اکنون بیکار هستند نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید