ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مناسب سازی حقوق ماما‌ها همانند پرستاران در این کمیسیون خبر داد.
بشیر خالقی گفت: هرچند ماما‌ها کمتر در بخش دولتی به کار گرفته می‌شوند، اما در تلاشیم تا اجازه نسخه نویسی در بخش خصوصی را کسب کنند.
وی اضافه کرد: مهمترین مساله در نظام سلامت بیمه است و سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی‌های انباشت سلامت تخصیص یافت.بخش درمان بسیار هزینه بر است و باید برای کنترل این هزینه‌ها تدابیر لازم و ساماندهی صورت گیرد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: باید بیکاری ماما‌ها که بیشترین بیکاری در رشته‌های زیرمجموعه پزشکی است کاهش یابد.در برنامه ششم توسعه به منظور کاهش بیکاری ماما‌ها برنامه‌هایی ارایه شده است.
وی با بیان اینکه ماما‌ها در ارتقای سلامت کشور نقش تعیین کننده‌ای دارند، افزود: کاهش مرگ نوزادان، کاهش مرگ مادران هنگام تولد نوزادان، کاهش مرگ کودکان زیر ۵ سال و افزایش زایمان‌های طبیعی از جمله خدماتی است که گروه مامایی برای ارتقای نظام سلامت کشور ارایه می‌دهد و برنامه‌هایی در این زمینه‌ها براساس برنامه ششم توسعه درنظر گرفته شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (رویا)

      سلام اگه هر کسی توی حیطه تخصص خودش فعالیت کنه مشکلات درمانی خیلی کم میشه ...زایمان طبیعی و مراقبت مادر و نوزاد کار مامایی هست ک ماماها ب خوبی از عهده این کار برمیان ..متخصصین زنان کارهای تخصصی درمانی و سزارین ها رو انجام بدن و این تصور غلط ک متخصصان زایمان طبیعی رو بهتر انجام میدن رو نداشته باشیم کما اینکه خیلی از کیس های زایمان طبیعی رو بخاطر راحتی کار و بدون درنظر گرفتن عوارض متخصصین ما سزارین میکنند ک هم هزینه های درمان زیاد میشه و هم موربیدیته افزایش پیدا میکنه..

    • مهمان (مرجان)

      واقعا همه این کارها رو ماماها تنهایی کردند؟؟؟خسته نباشند.پس فکر کنم دیگه پزشک لازم نباشه!

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید