ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی اردیبهشت سال آینده کارگاه تخصصی الکتروفیزیولوژی 'پچ کلمپ' در حوزه علوم اعصاب شناختی در تهران برگزار می کند.
حسین عزیزی با اشاره به اهمیت این گارگاه گفت: تکنیک (patch clamp) 'پچ کلمپ' امکان مطالعه حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح یک سلول مغزی را برای دانشمندان امکان پذیر کرده است و ابداع کنندگان این تکنیک موفق به دریافت جایزه نوبل شدند.
عزیزی افزود: در برخی از اختلالات شناختی در مغز، تغییراتی در ویژگی های الکتریکی سلول ها رخ می دهد که از طریق تکنیک 'پچ کلمپ' می توان تاثیر داروها و مواد را در سطح یک سلول مورد مطالعه قرار داد.
کارشناس ارشد گروه پژوهش، فن آوری و زیرساخت ستاد علوم شناختی افزود: با این تکنیک می توان تغییرات الکتریکی نورون های مغز را مورد بررسی و مطالعه قرار داد و یکی از ویژگی های آن تولید پتانسیل عمل زبان ارتباطی نورون های مغزی با یکدیگر می باشد.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، کنکاش و مطالعات تحقیقی در ارتباط با بسیاری از اعمال شناختی نیازمند مکانیسم ها و زیرساخت های بسیار است و برخورداری از محققان خبره و با تجربه و همچنین تجهیزات در حوزه الکتروفیزیولوژی ضروری است.
وی یادآور شد: برای توسعه زیرساخت ابزارهای الکتروفیزیولوژی در کشور، در سال های اخیر کمک های فراوانی از سوی ستاد علوم شناختی صورت گرفته است و چندین مرکز دانشگاهی با حمایت های این ستاد توانسته اند بسیار کارآمدتر از قبل به چنین امکاناتی مجهز شوند.
عزیزی افزود: درحال حاضر چندین مرکز در کشور به تجهیزات و امکانات الکترو فیزیولوژی 'پچ کلمپ' مجهز هستندکه کار با این تکنیک نیازمند تجربه و تخصص بالایی دارد.
وی گفت: در این کارگاه تخصصی حدود 70 نفر از دانشجویان دکتری، پسادکتری و استادیاران جوان زیر نظر اساتید مجرب حوزه الکتروفیزیولوژی از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پروفسور 'السدر گیب' استاد دانشگاه UCL لندن به مدت پنج روز از شانزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه به صورت تئوری و عملی آموزش می بینند.
وی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره وری از چنین تجهیزات ارزشمندی، به هم اندیشی اساتید و خبرگان این حوزه نیاز است و در این کارگاه تخصصی اساتید داخلی و خارجی آخرین تجربیات و دانش خود را در زمینه امکان مطالعه حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح یک سلول مغزی در اختیار محققان و علاقه مندان قرار می دهند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید