ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

یک تیم از محققان MIT یک راه جدید برای انتقال ابزار ویرایش ژن کریسپر، بدون استفاده از ویروس‌ها ایجاد کرده است. نانوذرات غیر ویروسی موفقیت‌آمیزترین ویرایش ژن کریسپر را فراهم می‌کنند.
دانشمندان MIT یک راه جدید برای انتقال ابزار ویرایش ژن CRISPR به منطقه هدف ژنوم ایجاد کرده‌اند.به طور معمول این سیستم از ویروس‌های بی‌ضرر استفاده می‌کند اما به این معنی است که بیماران می‌توانند در برابر درمان مقاوم شوند.
در تحقیق جدید روی موش‌ها به جای استفاده از ویروس‌های بی‌ضرر از نانوذرات غیر ویروسی استفاده شد که منجر به آن چیزی شد که تیم ادعا می‌کند بهترین روش با بیشترین میزان موفقیت در حیوانات بالغ است.
کریسپر پتانسیل تغییر نحوه برخورد با طیف وسیعی از بیماری‌ها را دارد. جهش‌های ژنتیکی که باعث ایجاد بیماری می‌شوند، می‌توانند از ژنوم بیمار خارج شوند و با سایر توالی‌ها جایگزین شوند که منجر به درمان‌های احتمالی دیستروفی عضلانی(تباهی بافت)، اچ‌.آی‌.وی و انواع مختلف سرطان می‌شود و حتی به ما برای تولید محصولات بادوام‌تر و و محصولات غذایی بیشتر کمک می‌کند.
این ابزار حاوی آنزیمی به نام Cas9 است که یک بخش از دی‌.ان‌.ای و یک RNA کوتاه را برش می‌دهد که به cas9 می‌گوید در کجا ویرایش انجام دهد.
این‌ها معمولا به یک ویروس بی‌ضرر منتقل می‌شوند تا آن را به سلول‌های هدف تحویل دهد، اما این رویکرد مشکلات خود را دارد. اول اینکه سیستم ایمنی بیمار می‌تواند پادتن تولید کند که به عنوان یک نتیجه از درمان یا پیش از آن، اثر آن را کاهش دهد.
دانیل اندرسون، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: آنچه واقعا هیجان انگیز است این است که ما نشان داده‌ایم که شما می‌توانید یک نانوذره ایجاد کنید که می‌تواند به طور دائم و به طور خاص DNA را در کبد یک حیوان بالغ ویرایش کند.
تحقیق جدید MIT به طور کامل نیاز به ویروس‌ها را برطرف کرده است. این تیم هر دو عامل cas9 و RNA را به نانوذرات و آنها را به کبد موش‌های بالغ منتقل کرد، جایی که آنها قادر به برش ژن‌های هدف از حدود 80 درصد سلول‌های کبد بودند.
ابتدا تیم به طور شیمیایی RNA را اصلاح کرد تا آنزیم‌های بدن نتوانند آن را از بین ببرند. سپس این sgRNA های پیشرفته را روی نانوذرات چربی بارگذاری کرد.این نانوذرات همراه با سایر نانوذرات حاوی mRNA که برای آنزیم cas9 کدگذاری شده بود، به موش‌ها تزریق شد.
این تیم موفق به از بین بردن ژن در بیش از 80 درصد از سلول‌های کبدی، کاهش پروتئین Pcsk9 به سطح غیرقابل تشخیص و به عنوان یک محصول جانبی، کل میزان کلسترول در این موش‌ها تا 35 درصد کاهش یافت.دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی این هستند که چگونه این تکنیک می‌تواند به چنین بیماری‌هایی غلبه کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید