ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پرستاری در ایران به سوی حرفه ای شدن در حال حرکت است و می توان با ایجاد زمینه برای استفاده از نتایج تحقیقی همایش پرستاری و حرفه ای شدن در مراکز درمانی، این حرکت را سرعت بخشید.
شمس الدین شمس افزود: حرفه ای شدن دارای ویژگی های خاصی است و یک شغل زمانی به سمت حرفه ای شدن می رود که تخصصی بوده و جامعه به خدمات آن نیاز داشته باشد.
وی اضافه کرد: روند ارائه خدمات پرستاری در کشور و آذربایجان غربی در سال های اخیر بسیار بهتر شده ولی باید برنامه ریزی هایی برای عملی شدن تحقیقات تئوری در این زمینه فراهم شود تا پرستاران نیز به خوبی با نتایج این تحقیقات آشنا شوند.
وی اضافه کرد: ایجاد استاندارد و سنجش خدمات یک حرفه بر اساس آن استانداردها، پژوهش در حوزه یک حرفه و استفاده از آن به صورت کاربردی و حمایت از گیرندگان خدمات نیز از دیگر ویژگی های حرفه ای شدن است.
در آیین اختتامیه کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در ایران و جهان بیانیه کنگره قرائت شد.
در متن این بیانیه آمده است: بی تردید امروزه جو سیستم های بهداشتی درمانی تغییر یافته و حرفه ای فکر کردن و حرفه ای عمل کردن لازمه سیستم های بهداشتی درمانی می باشد وسازمان های بین الملی پرستاری نظیر ICN و انجمن دانشکده های پرستاری اروپا در سطح ملی بر حرفه ای کردن پرستاری توجه و تاکید دارند.
در این بیانیه آمده است: لزوم شفاف سازی مفهوم حرفه ای شدن و شناخت ابعاد گسترده آن نیازمند استناد به یافته های جدید پژوهشی بود و این ایده به برگزاری کنگره حاضر منجر شد و تحقیقات مستحکم و مستند علمی در زمینه علمی در زمینه حرفه ای شدن در حوزه های آموزش، پژوهش، بالین، مدیریت و اخلاق ارائه شده در این کنگره مسیر حرفه ای شدن را هموارتر کرد که امیدواریم بهره گیری از این نتایج تحقیقاتی به عنوان شواهد علمی در حوزه های مختلف پرستاری به ارتقای پرستاری ایران به جایگاه حرفه ای کامل بینجامد.
در ادامه این بیانیه آمده است: ابداع و خلق مدل های جدید حرفه ای شدن در پرستاری به توسعه بدنه دانش اختصاصی و افزایش مرزهای دانش پرستاری خواهد انجامید و در این میان سهم اساتید و دانشجویان پرستاری بارز و حساس است و پرستاری ایران در مسیر حرفه ای شدن با توسعه آموزش پرستاری و افزایش سهم پرستاران در تولید دانش و پژوهشهای کاربری قدم های موثری برداشته و شناخت عوامل تسهیل گر و موانع موجود سرعت حرفه ای شدن را تسریع خواهد کرد.
به گزارش ایرنا کنگره بین المللی سه روزه 'پرستاری و حرفه ای شدن در ایران و جهان' با حضور اندیشمندان عرصه سلامت از سراسر کشور و محققانی از کشورهای عمان و کانادا در ارومیه به مدت سه روز در سالن همایش های بانک صادرات ارومیه در ارومیه آغاز بکار کرد.
در این کنگره مقالاتی در مباحث مختلف پرستاری و آموزش آکادمیک، توسعه نهادهای حرفه ای پرستاری، توسعه پرستاری در گذشته، حال و آینده، نقش پرستاری حرفه ای در ارائه خدمات در سطح جامعه، اجتماعی شدن و جهانی شدن حرفه پرستاری، چشم انداز توسعه پرستاری و آینده پژوهی، چالش های حرفه ای شدن پرستاری، هویت و حرفه پرستاری، صلاحیت و شایستگی حرفه ای و توسعه اخلاقی در حرفه پرستاری ارائه شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید