ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر بورد آموزش پرستاری وزارت بهداشت گفت: مسلماً در رشته پرستاری برای کار در بیمارستان که در بخش‌های زیادی از کشور کمبود جدی وجود دارد افزایش ظرفیت ضروری است.


دکتر عباس عباس زاده گفت: این درحالی است که نقش پرستار بر اساس برنامه ششم توسعه و سایر برنامه‌ها از قبیل مراکز مراقبت در منزل و امثال آن توسعه خواهد یافت و عرصه کار پرستار منحصر به بیمارستان نیست.
وی ادامه داد: ارتقا و پیشرفت در رشته های علوم پزشکی وازجمله پرستاری ضرورتی انکار ناپذیر است و نیاز مردم به مراقبت های پرستاری به دلیل تغییر الگوی بیماری ها و نیازهای سلامت، پیشرفت دانش پزشکی و مراقبت از سلامت تغییر کرده و این می طلبد که آموزش پرستاری هم به روز شده و محتوا و روش های آن متحول شود.
دبیر بورد آموزش پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: بیمارستان آموزشی نیز یکی از مهم ترین جاهایی است که این تعامل و آموزش با رویکرد تخصصی بالینی می تواند در آن اتفاق بیفتد و در همه مراکز آموزش پرستاری در دنیا بخش مهمی از آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه و در بیمارستان اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: بر اساس دیدگاه متخصصین، تحول در رشته پرستاری باید متوجه افزایش مهارت های دانشجویان، اعم از مهارت های شناختی و استدلال بالینی، برقراری ارتباط با مددجویان، ارائه خدمات، کار با دستگاه ها و تجهیزات، ارتباط بین رشته ای ؛ مراقبتهای جامعه محور و کار تیمی، باشد. برای دستیابی به چنین مهارت هایی آموزش پرستاری باید علاوه بر کلاس و آزمایشگاه در محیط واقعی و در ارتباط با انسان ها اعم از سالم و بیمار، زن و مرد کودک و بزرگسال اتفاق بیفتد.
وی افزود: دانشکده های پرستاری با همه پیشرفت هایی که از لحاظ کمی و کیفی در سال های اخیر به دست آورده اند، اما حضور معنی دار و موثرشان در عرصه های بالینی متناسب با رسالت وظایف فارغ التحصیلان آنها کم است.
دکتر عباس زاده با بیان اینکه آیین نامه "توسعه همکاری بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی با دانشکده های پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان پرستاری"، در واقع یک ابزار خوب برای دستیابی به این تحول و معنی دار کردن حضور دانشکده های پرستاری در عرصه بالینی و بالینی تر شدن آموزشها است، گفت: حتی اگر هدف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو برای دانشکده ای مطرح نباشد، با استفاده از این آیین نامه می تواند به آموزش دانشجوی پرستاری و متعهد شدن مراکز آموزشی درمانی به پذیرش مسئولیت همکاری با دانشکده پرستاری در آموزش دانشجوی پرستاری بپردازد.
دکتر عباس زاده اظهار کرد: "پرستار بیمارستانی "یک واژه خاص است که فقط تبلیغ می شود درحالی که مبنا وپایه واساس ندارد و درآیین نامه تنظیم شده دراصفهان وهیچکدام ازمکاتبات معاونت محترم آموزشی وزارت به دانشگاه ها وجودندار وهیچگاه چنین مطلبی مورد موافقت هیچ نهاد آموزشی در وزارت بهداشت نمی باشدو هیچگاه در پرستاری کشور ما مطرح نبوده و نیست.
دکتر عباس زاده تصریح کرد: اغلب برنامه‌های آموزشی در رشته مقاطع پرستاری بازنگری و بروز رسانی شده و تعامل بین المللی خوبی بین دانشکده های پرستاری داخل و خارج انجام شده اس و همچنین دستاوردهای پژوهشی در رشته پرستاری قابل افتخار و عرضه است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید